וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום יותר מתמיד: חבל על כל טיפה

שולמית אביצור

7.7.2008 / 10:35

מפלס הכנרת מתקרב לקו האדום: הבוקר עמד על 212.8 מתחת לפני הים. רשות המים: "זה המצב הכי גרוע מזה 6 שנים, והוא עוד יחמיר"

הכנרת, מאגר המים העיקרי של ישראל, בצרות. מפלס המים התקרב הבוקר (שני) לקו האדום התחתון. במדידה התברר שהמפלס עומד על 212.8 מטרים מתחת לפני הים. מאז 2001 לא נמדדה רמה נמוכה כזו, אז הגיע מפלס המים ל-214.87 מתחת לפני הים.

גורם בכיר במשק המים אמר לוואלה! חדשות, כי מדובר בבעיה קשה שאין להקל בה ראש. "היה לנו רצף בשלוש השנים אחרונות של מפלס מים שהוא פחות מהממוצע, והשנה אף יהיה יותר גרוע", התריע הגורם.

לדבריו, הפתרון היחד לבעיה, מלבד חיסכון של האזרחים ושל הרשויות במים, הוא התפלה. "אם ממשלת ישראל היתה עומדת בהתחייבותה להתפיל 400 מיליון קוב מים, לא היתה לנו בעיה", הוא אומר. "אבל במקום זה אנחנו מתפילים היום רק 130 מיליון קוב - זה שורש הבעיה".

התפלת מים היא תהליך של הפיכת מים מליחים למים הראויים לשתיה ולחקלאות. ההתפלה עדיפה על שאיבת מים התהום, שכן שאיבת יתר מסכנת את מאגרי המים הקיימים. מאגרי המים העיקריים עליהם מתבססת ישראל הם הכינרת, אקוויפר ההר ואקוויפר החוף. האקוויפרים הם שכבות סלע תת קרקעיות האוגרות בתוכן מי תהום. שאיבת מים מוגברת מעלה את הסיכון של חלחול מים מליחים אליו, והמלחת מאגר המים. נזק שכזה הוא בלתי הפיך, ואם יקרה, יאבד מאגר המים הזה. לכן, הפתרון המועדף הוא בדרך כלל התפלת מים במקום שאיבה.

  • עוד באותו נושא:
  • הכנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully