וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי בתיה"ס ייצאו לחופש. והתיכונים?

נעמה טלמור

29.6.2008 / 7:41

מעל מיליון תלמידי הגן והיסודי יתחילו היום את החופש הגדול. בתיכונים אמורים להמשיך ללמוד, אך בפועל גם הם כבר בחופש

1,170,000 תלמידי בתי הספר והיסודיים והגנים ייצאו היום (שני) לחופשת הקיץ בת החודשיים. רבים מהם יחלו כבר מחר את קייטנת הקיץ שלהם, ומשרד החינוך מדווח שכ-400 אלף מהם משתתפים בקייטנות אותן הוא מפעיל, בסימן 60 שנים למדינת ישראל.

ואילו בתיכונים ובחטיבות הביניים אמורים הלימודים להמשיך. לאחר השביתה הממושכת שהתקיימה במערכת החינוך בתחילת השנה הנוכחית, משרד החינוך הגיע להסכמה עם ארגון המורים בדבר הארכת שנת הלימודים עד ל-11 ביולי.

ההחלטה על הארכת שנת הלימודים נבעה מן הצורך בהשלמת פערים גדולים שנצברו במהלך החודשיים של השביתה. משרד החינוך אף פתח קו פניות בו יכול הצוות החינוכי להיעזר כדי להתמודד עם הארכת ימי הלימוד. בפועל מעידים תלמידים, מורים והורים כי הלימודים נפסקו למעשה כבר ב-20 ביוני, כבכל שנה, למרות ההצהרות של משרד החינוך.

"מישהו באמת האמין שהשנה תימשך?"

"זו פשוט בדיחה, לאף אחד אין באמת כוח להמשיך את השנה, גם לא למורים", אומרת ש', תלמידת כיתה ח' מבאר שבע. לדבריה, "מציעים לנו כל מיני תגבורים, אבל רוב הילדים לא מגיעים, והאמת היא שלאף אחד גם לא אכפת". ת', תלמידת תיכון בתל אביב, סיפרה כי "אחרי חלוקת התעודות לפני כעשרה ימים אמרו לנו שהלימודים הרגילים הסתיימו, ומי שבוחר יכול להגיע".

הורים רבים מספרים על אווירה של חופש שהתחילה, "כרגיל" לדבריהם, עוד לפני ה-20 ביוני. "כל שנה הלימודים מתחילים להידלדל כעשרה ימים עד שבועיים לפני תום השנה. הבת שלי בפועל לא הולכת לבית הספר בכלל", סיפרה ד', אימא לנערה בכיתה ט' מחיפה. "מישהו באמת האמין שהשנה תימשך? במקום לקחת ולנצל את הזמן להעשרה ולהמשך תקין כולם מצפצפים על החוקים ואף אחד לא אוכף אותם" הוסיפה ד'. "למורים כבר הוציאו את המיץ, ולנו ההורים נותר רק לשבת בשקט ולהסתכל מהצד".

ממשרד החינוך נמסר כי יצאה הנחייה, לפיה בכאלף חטיבות ביניים ותיכונים בהם שבתו מורי הארגון, יתקיימו הלימודים עד ל- 11 ביולי, וזאת בכדי להחזיר לתלמידים את השעות שהפסידו. במשרד מדגישים כי עמדת ארגון המורים, לפיה שעות הלימוד יוחזרו בהתאם למתכונת הלימודים הרגילה של המורים, יצרה מצב שבו התלמידים מוצאים עצמם חסרי מעש כתוצאה מ"חלונות" במערכת השעות.

לרגל החופש הגדול הוציא משרד החינוך הנחיות ל"קיץ בטוח" לילדים. המשרד מתריע מפני רחצה בחוף שאינו מוכרז וללא פיקוח מציל, מודגשת הסכנה במשחקי כדור בקרבת כביש וכמו כן מדגישים במשרד החינוך כי הבערת מדורות ללא השגחה של מבוגר איננה מותרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully