וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נתפלא אם תהיה אלימות במצעד הגאווה"

יהושע בריינר

23.6.2008 / 18:13

פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר מחה על החלטת בג"ץ להתיר את קיום המצעד בי-ם. השופטת: "חשוב שמצעד מעין זה ישתלב בשגרה"

בג"ץ דחה היום (שני) את עתירתם של איתמר בן גביר וברוך מרזל נגד קיום מצעד הגאווה בירושלים ביום חמישי, והתיר את מסלולו הנוכחי של המצעד כפי שנקבע. בקול ישראל דווח, כי השופטת אילה פורקצ'ה אמרה בדיון ש"חשוב שמצעד מעין זה ישתלב בשגרה", והוסיפה כי לא ייתכן שבג"ץ ידון בנושא כל שנה. כמו כן, היא דחתה את ההצעה לקיים את המצעד בקרית הלאום ולא במרכז העיר, בטענה כי "צעידה במקום שאין בו ציבור אינה יוצרת איזון בין האינטרסים של הצדדים".

בן גביר אמר בתגובה להחלטה כי היא "היתה צפויה". לדבריו, "אנחנו בכל מקרה מתכוונים למחות נגד התועבה הזו בירושלים. מדובר בפרובוקציה, אנחנו לא נתפלא אם תהיה אלימות כנגד הצועדים. הם מביאים זאת על עצמם כשהם מכריזים בעצם על מלחמה כנגד צביונה היהודי של ירושלים".

לפי התכנון, המצעד ייצא לדרך מגן העצמאות בירושלים דרך רחוב המלך דוד, ויסתיים בעצרת גדולה בגן הפעמון. מ"הבית הפתוח" המארגן את המצעד נמסר בעבר כי "כל הגורמים בירושלים, ובכללם המשטרה ונציגי החרדים, מצאו את הדרך לעבוד יחד, כך שתיחסך לעיר שנאת חינם. המצעד יצעד בשקט ובגאווה".

בשנה שעברה, המצעד עורר התנגדות ניכרת מצד חוגים חרדיים בבירה. בתקופה שקדמה למצעד נערכו ברחובות ירושלים הפגנות סוערות שקראו לבטל את המצעד ואף נשמעו איומים על הצועדים. עם זאת, בגלי צה"ל דווח כי השנה צפוי גל המחאה החרדי להיות קטן בהרבה, לאור חששם של הרבנים כי דווקא המחאה היא שהובילה לפרסום הרב לו זכה המצעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully