וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל ביתנו לא תשב עם ש"ס בממשלה הבאה"

פנחס וולף

15.6.2008 / 14:17

ליברמן הסביר כי ש"ס טרפדה את הרפורמה השלטונית והרפורמה בנושאי הגיור וברית הזוגיות. "מי שיבחר יאלץ לבחור בינינו"

מפלגת ישראל ביתנו לא תשב עם ש"ס בממשלה הבאה – כך אמר היום יו"ר המפלגה, ח"כ אביגדור ליברמן, לוואלה! חדשות. לדבריו, "ש"ס טרפדה את שתי הרפורמות החשובות במדינה: הרפורמה השלטונית והרפורמה בנושאים האזרחיים, כמו הגיור וברית הזוגיות. לכן, אני לא רואה שום אפשרות שנשב בממשלה הבאה עם ש"ס, וראש הממשלה שייבחר ייאלץ לבחור בין שתי הסיעות".

גם המפלגות הגדולות לא מצטיינות בסוגיות האזרחיות, לפי ליברמן. לטענתו, לפני בחירות 2006, קדימה יצאה בקמפיין גדול ברחוב הרוסי בנושא ברית הזוגיות, אך התברר שאין הבדל בין קדימה, העבודה והליכוד. "אנחנו לא נגד ההלכה אלא בעדה", הוא הדגיש, "ואנחנו מציעים הסדרים סבירים".

"בנושא הגיור, קדימה והעבודה הצביעו נגד הצעת החוק (של ח"כ דוד רותם – פ"ו) המאפשרת לרבני הערים לגייר, כפי הנוהל שהיה נהוג עד 1995. אם אז זה היה בהתאם להלכה, מדוע היום הדבר מנוגד להלכה. יש פה ניצול ציני של הדת למטרות פוליטיות".

דוברו של יו"ר ש"ס אלי ישי, רועי לחמנוביץ', סירב להתייחס למה שהוא מכנה "ניסיון ליצור פלגנות בציבור ולנסיון שיש בו העמקת השסעים בחברה".

"צריך ללכת על הראש"

ליברמן אמר את הדברים לראשונה לפני מספר ימים בפגישתו עם יוצאי חבר העמים בניו ג'רסי שבארצות הברית. בפגישה הוא פרש בפני הנוכחים את שלושת העקרונות שעליהם הוא מתכוון להתבסס בבחירות ובמשא ומתן הקואליציוני. מלבד שינוי שיטת הממשל והרפורמה האזרחית, ליברמן הסביר את עמדותיו בנוגע להסדרים מדיניים מול סוריה בפרט ומול יתר העולם הערבי בכלל.

"המשא ומתן היחיד שניתן לנהל עם הסורים הוא על הסדרי הביטחון בלבנון", הוא קבע. "אסור לדבר אתם אפילו ברמז על מסירת רמת הגולן או שטחים תמורת שלום. לאסד צריך להיות ברור שבמידה וחיזבאללה יפגיז את תושבי הצפון, סוריה תשלם את מלוא המחיר, כאשר בשאר אסד ומשפחתו יאבדו את שלטון הבעת' והם לא יישארו בחיים, ולא נשאיר אבן על אבן בדמשק".

לטענת ליברמן, הוכח שמדינות דמוקרטיות לא מסוגלות להתמודד עם ארגוני גרילה בצורה קונבנציונלית. ארצות הברית הצליחה להרוס את צבא סדאם חוסיין בתקופה מאוד קצרה, הוא אומר, והיום היא תקועה עמוק בבוץ העיראקי. הסיבה לכך היא שמדינה דמוקרטית לא יכולה להשתמש בכלים שארגוני הגרילה משתמשים, כמו פיגוע התאבדות ושימוש באזרחים כמגן חי. "במקום להילחם מול ארגוני הטרור, אנחנו צריכים ללכת על הראש - במקרה של חיזבאללה, זהו אסד", הסביר ליברמן, "משום שחיזבאללה לא יכול להתקיים ללא גיבוי סורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully