וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוקפי רופאים מבינים שהאלימות משתלמת"

נעמה טלמור ונתיב נחמני

29.5.2008 / 13:48

לדברי שר הבריאות, עיכוב החמרת הענישה נגד תוקפי רופאים מביא להתגברות האלימות נגדם. היום איים עוד מטופל על רופא בת"א

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: ענת ברק)

"הגיע הזמן למצות את כל חומרת הדין עם אותם פושעים המנסים לפגוע, ואפילו לרצוח, רופאים וסגל רפואי שכל מטרתו ועיסוקו הוא הצלת חיי אדם". כך אמר הבוקר (חמישי) שר הבריאות, ח"כ יעקב בן יזרי, בצאתו מביקור אצל ד"ר מריוס גיא, הרופא שנדקר אתמול בביה"ח קפלן. השר שמע סקירה ממנהל מחלקת טיפול נמרץ בביה"ח שיבא, שם אושפז ד"ר גיא. לשר נמסר כי מצבו של הרופא קשה אך יציב.

בצאתו מהביקור אמר השר כי "עבריינים מהסוג הזה יש להביא מיד לדין שכן העיכוב עלול לאותת כי האלימות משתלמת". הוא קרא לשר לביטחון פנים ולשר המשפטים "לאשר את הצעת החוק המונחת על שולחנם והקוראת להחמיר עם עבריינים התוקפים סגל רפואי בבתי החולים ובכלל".

השר ציין כי הוא סמוך ובטוח שהרופאים והסגל הרפואי ימשיכו לעשות עבודתם נאמנה כפי שהיה עד היום גם לאחר תקרית נפשעת זו.

יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון הרים את הכפפה, והודיע כי יגיש בשבוע הבא הצעת חוק שתביא להחמרת הענישה על עבירות כלפי אנשי צוות רפואי. לפי הצעת אורון, העונש יוגדל לעד שש שנות מאסר ורף הענישה המינימלי יעמוד על שישה חודשי מאסר. לדברי אורון, "יש לפעול למיגור התופעה המדאיגה של גילויי אלימות כלפי סגל בתי החולים ומרפאות החולים, וזאת על ידי החמרת הענישה והרתעת התוקפים הפוטנציאליים".

בתוך כך, תושב תל אביב בן 35 נעצר היום בחשד שאיים על רופא. לפי החשד, העצור נכנס הבוקר לחדר מנהל מרפאה ברחוב זמנהוף בעיר, ודרש שזה יעניק לו טיפול. המנהל הפנה אותו לחדר אחר, ובתגובה נעמד החשוד בפתח החדר ומנע מהרופא לצאת תוך שהוא מאיים שיפגע בו. הרופא דחף את האדם, נמלט מהחדר והזעיק משטרה תוך שהחשוד נמלט. שוטרי סיור לב תל אביב עצרו את החשוד בסריקות שערכו אחריו.

שביתת הרופאים

בעקבות התקיפה, משבית ועד הרופאים בבית החולים "קפלן" את פעילותו. החל מהשעה שמונה בבוקר היום ועד לשמונה בבוקר מחר לא יינתנו שירותים לקהל הרחב פרט לניתוחים דחופים, חדרי לידה, והמכונים האונקולוגי וההמטולוגי.

בנוסף, הרופאים בבתי החולים ברחבי הארץ קיימו הבוקר אסיפות מחאה בנות שעתיים בין השעות 08:00 ל-10:00. במשך השעתיים הללו שיבשו הרופאים את פעילות בתי החולים, למעט מקרים דחופים.

ד"ר מריוס גיא, הרופא שהותקף, עבר במהלך הלילה ניתוח בבטנו. כעת הוא נושם בכוחות עצמו, אך עדיין מורדם כשהוא במצב בינוני עד קשה. שר הבריאות יעקב בן יזרי מבקר אותו הבוקר בבית החולים "שיבא" בתל השומר.

ד"ר גיא, רופא במחלקה האורולוגית, נדקר אתמול באמצעות מברג לאחר שמטופל בן 64 הגיע בשעות הצהרים לבדיקה שגרתית. משהסתובב ד"ר גיא בכדי להוציא את תיקו הרפואי של המטופל, תקף אותו זה מאחור. ד"ר גיא נמצא מוטל בחדרו כשהוא מדמם מבטנו, והוא סובל מפגיעה עצבית בעמוד השדרה. מעצרו של החשוד בדקירה הוארך היום בשעות הצהריים בארבעה ימים על ידי בית המשפט בראשון לציון.

מנתוני ההסתדרות הרפואית עולה, כי בישראל נרשמות בין 800 ל-1,000 תקיפות של צוות רפואי בכל שנה. רק אתמול התרחש אירוע תקיפה בבית החולים "ברזילי" באשקלון, בו התפרעו כ-40 בני משפחה וחברים של אדם שנפטר. 22 שוטרים ומאבטחים נדרשו בכדי לפזר את המתפרעים. הצוות הרפואי נאלץ לנעול עצמו בחדר פנימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully