וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מנסה להשתיק את "שוברים שתיקה"?

ינאי ישראלי

18.4.2008 / 20:17

ביום בו פרסם הארגון דו"ח קשה על פעילות צה"ל בחברון, פרצו אלמונים לאתר האינטרנט של הארגון, ומחקו את התכנים שהופיעו בו

אלמונים פרצו הערב (שישי) לאתר האינטרנט של ארגון "שוברים שתיקה", המתעד את פעילות צה"ל מול האוכלוסיה הפלסטינית, ומחקו את התכנים המקוריים באתר ובמקומם העלו ביקורת על פעילות הארגון.

תחת הכותרת "ביקורת על הארגון", כתבו האלמונים: "הארגון עוסק במירוק המצפון האישי של הלוחמים על חשבון פגיעה בתדמית של צה"ל, המתנחלים וישראל, ויש בפעילותו סוג של צביעות, שכן אם היו חברי הארגון עדים למעשה עוול או ביצעו מעשה כזה, היה עליהם לדווח זאת למפקד הממונה עליהם או למשטרה הצבאית ולשאת בעונש, או לחילופין לסרב לשרת כלל".

ארגון "שוברים שתיקה" הוקם ב-2004 על ידי קבוצת חיילים מחטיבת הנח"ל ששירתו בחברון ותיעדו את המציאות הקשה בעיר. במהלך השנים פירסמו פעילי הארגון דוחו"ת המצביעים על פגיעה בזכויות האדם של הפלסטינים מצד חיילי צה"ל.

עדויות קשות על פעילות צה"ל בחברון

אולם, נראה כי עיתוי הפריצה לאתר לא היה מקרי: היום פרסם הארגון חוברת עדויות חדשה, ובה מקובצות עדויותיהם של 39 חיילים, מפקדים וקצינים ששירתו בחברון בין השנים 2005-200. התמונה המצטיירת מקריאת החוברת אינה קלה לעיכול. היא מכילה בין השאר מגוון רחב של סיפורי התעללויות והפעלת אלימות קשה כנגד האוכלוסייה הפלסטינית בעיר, שעליהם מתוודים החיילים בגוף ראשון.

בין היתר החוברת הכילה עדויות לפיהן חיילי צה"ל פתחו באש נגד מפגינים בחברון, היכו פלסטינים והיו מעורבים במעשי ביזה. בתגובה לפריצה לאתר נמסר מהארגון כי "התגובה הפחדנית והאנטי דמוקרטית מעידה על חוסר יכולת להתמודד עם האמת הקשה. אנו נמשיך להיאבק למען חשיפת האמת, כואבת וקשה ככל שתהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully