וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תחרים חקירה של האו"ם על הגדר

7.4.2008 / 17:53

היום הגיע לישראל שליח של האו"ם, כדי לחקור את הנזקים שנגרמו לפלסטינים על ידי גדר ההפרדה. משרד החוץ: "אין לו לגיטימציה"

משרד החוץ יחרים שליח מיוחד של האו"ם, שהגיע לישראל כדי לחקור את הנזקים שנגרמו לפסלטינים על ידי גדר ההפרדה. ולדימיר גורייב, שעומד בראש ועדה מיוחדת שהוקמה על ידי האו"ם כדי לאמוד את הנזקים שנגרמו לפלסטינים על ידי גר ההפרדה, הגיע היום (שני) לאזור לביקור שיימשך שבוע ימים.

בכיר באו"ם אמר כי גורייב צפוי לבקר בכפרים פלסטינים בקו התפר שנפגעו על ידי גדר ההפרדה ויראיין תושבים פלסטינים שמתגוררים במקום. "זהו ביקור טכני שנערך על מנת לבדוק אם אכן קיים קשר בין הקמת גדר ההפרדה לבין הנזקים הכלכליים וההומניטריים שנגרמו לפלסטינים", אמר הבכיר באו"ם.

דובר משרד החוץ, אריה מקל, אמר כי "המנדט שניתן לגורייב הוא תוצאה ישירה של הרוב האוטומטי לו זוכות המדינות הערביות בעצרת הכללית". לדבריו, "אין לביקורו שום הצדקה והוא רק עלול לגרום נזק לאלו שבאמת זקוקים לעזרה".

ממשלת ישראל בראשותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון החליטה על הקמת גדר ההפרדה ב-2002, כדי למנוע חדירת פעילי טרור פלסטינים לשטח ישראל. נכון לסוף 2006, הסתיימה בנייתם של 402 קילומטרים, אולם קטעים רבים של הגדר טרם נבנו ונמצאים בדיונים משפטיים ותלויים בהחלטות הערכאות המשפטיות השונות. ב-2004 קבע בית הדין הבינלאומי בהאג, כי הגדר מנוגדת לחוק הבינלאומי ופוגעת בזכויותיהם של הפלסטינים המתגוררים סמוך לגדר. ישראל לא הכירה מעולם בפסיקתו של בית הדין הבינלאומי וייחסה לה מניעים פוליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully