וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ילד פלסטיני בן 5 נהרג מאש צה"ל

ניר יהב ויהושע בריינר

6.4.2008 / 15:58

השקט היחסי הופר: מקורות בעזה מדווחים כי בחילופי אש עם צה"ל סמוך לאל-בורייג' שבמרכז הרצועה נפגעו עוד ארבעה פלסטינים

מקורות פלסטינים מדווחים כי ילד פלסטיני בן חמש נהרג אחר הצהרים (ראשון) וארבעה פלסטינים נוספים נפגעו בחילופי אש עם כוח צה"ל ממזרח למחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה. לדברי גורמים בצה"ל, כוח חטיבת "גבעתי" הפועל באזור נתקל בחמושים פלסטינים, ובין הצדדים התפתחו חילופי אש, שאף כללו ירי פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל. לדברי הגורם, במהלך הירי נהרג הילד, וככל הנראה נפגעו גם מספר חמושים.

בשעות הערב המוקדמות יצאו כוחות גבעתי ושריון משטח הרצועה לאחר שסיימו את פעילותם המבצעית. גורמים צבאיים מסרו כי הפעילות נועדה להגן על היישובים הסמוכים לגדר ועל כוחות צה"ל, והיא התמקדה במרחבים פתוחים בטווח של קילומטר מגדר המערכת.

בתוך כך, נטלה הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, "פלוגות אל-קודס", אחריות לשיגור שתי פצצות מרגמה לעבר חיילי צה"ל היום במרכז רצועת עזה.

על אף הרגיעה היחסית ברצועה בימים האחרונים, צה"ל והפלגים הפלסטינים ממשיכים לפעול בהיקף מצומצם. ביום חמישי נפצעו שישה פעילי ג'יהאד איסלמי בחילופי אש עם כוחות צה"ל מצפון לחאן יונס. מצה"ל נמסר כי כוחות צה"ל הפועלים החל משעות הלילה באזור חאן יונס שבמרכז הרצועה, נתקלו במספר פלסטינים חמושים, ובמקום התפתחו חילופי אש.

ביום שישי שיגר בכיר חמאס, חליל אל-חיה, מסר לישראל בו אמר כי לא קיימת הפסקת אש עם ישראל. "אל תתפתו לחשוב שחמאס ופלגי ההתנגדות יתנו לכם הפסקת אש ללא תמורה", הודיע לישראל. "חמאס ישקיע כל מאמץ מדיני ודיפלומטי להסיר את המצור על עזה", הבטיח אל-חיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully