וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשב"כ חוששים: בשארה מגייס לחיזבאללה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.3.2008 / 12:38

לאחרונה זומנו פעילים של בל"ד לחקירה, בה נדרשו לחתום על התחייבות שלא להיפגש עם הח"כ לשעבר מחשש לגיוסם לארגון. השב"כ: איננו נוהגים לפרט אודות דרכי פעולה

בחודשים האחרונים זימן השב"כ לחקירה 18 פעילים של מפלגת בל"ד ואף דרש מחלק מהם לחתום על התחייבות בכתב שלא לקיים קשר עם מייסד בל"ד והח"כ לשעבר, ד"ר עזמי בשארה, משום שלטענת השב"כ, הדבר עלול להוביל לגיוסם לחיזבאללה. כזכור, לפני כשנה עזב בשארה את ישראל והתפטר מהכנסת בשל חשד שהעביר מידע ביטחוני רגיש לחיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה.

חבר הוועד המדיני של בל"ד, אשרף קורטאם, סיפר לוואלה! חדשות כי לפני כשבועיים הופתע לגלות שקיבל לביתו הזמנה רשמית לחקירה בשב"כ. "החוקר שאל אותי בהתחלה שאלות פרטיות על חיי, וניסה להראות לי שהוא יודע פרטים רבים עליי. לאחר מכן הוא אמר לי שהייתי בירדן שלוש פעמים ושאל אם נפגשתי עם בשארה. עניתי לו שלא נפגשתי איתו והוא שאל אותי אם אני בטוח. עניתי לו שאני בטוח".

בהמשך החקירה נדרש קורטאם, הנמצא במקום ה-18 ברשימת מועמדי המפלגה לכנסת, לחתום על מסמך התחייבות שלא לקיים קשרים עם בשארה מחשש שהאחרון יגייס אותו לפעילות בחיזבאללה. להלן נוסח ההתחייבות שעליה נדרש קורטאם לחתום:

א. ידוע לי כי מר עזמי בשארה מבוקש לחקירה עקב קשריו עם ארגון חיזבאללה.

ב. הוזהרתי היום על ידי שירות הביטחון הכללי כי כל פגישה עם מר עזמי בשארה עלולה לשמש לצורך גיוס לארגון חיזבאללה, אפילו אם מטרת הפגישה לא נראית לשם כך.

"השב"כ מנסה להטיל אימה"

"סרבתי לחתום על מסמך ההתחייבות, אולם החוקר הבהיר לי שאני מוזהר", סיפר קורטאם. "אנו במפלגה הגענו למסקנה שמנסים להפחיד אותנו שלא להיות בקשר עם עזמי בשארה. מנסים להציג אותו כאילו הוא בוגד ולא אדם משכיל ואינטלקטואל. לא ידוע לי שהשב"כ מזמן לחקירה יהודים כדי להזהיר אותם מפני נסיעה לטאבה".

"החקירות אשר מנהלים השב"כ והמשטרה נגד פעילי ומנהיגי בל"ד מהוות רדיפה פוליטית נגד בל"ד", אמר לוואלה! חדשות מזכ"ל המפלגה, עבד אל-פתאח עווד. "השב"כ מנסה להטיל טרור ואימה על הפעילים במטרה להרחיקם מהמפלגה ובמטרה להציג את המפלגה בקרב דעת הקהל בישראל כמפלגה קיצונית המאיימת על ביטחון ישראל. אסור לשכוח שאנו מפלגה חוקית ודמוקרטית הפועלת בכנסת".

מהשב"כ נמסר בתגובה: "ייעוד השב"כ ותפקידיו נקבעו בחוק שירות הביטחון הכללי - התשס"ב 2002. מטבע הדברים, השב"כ אינו נוהג לפרט אודות דרכי פעולתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully