וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "נגיב באלימות אם ישראל תתקוף"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.3.2008 / 9:41

הזרוע הצבאית מאיימת לחזור "להפגיז את הערים והמוצבים" בתגובה לכל תקיפה ישראלית. "ישראל לא מעוניינת בהפסקת אש"

הפסקת האש - או הפסקת האש לכאורה - הולכת וקורסת. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזהירה הבוקר (שישי) כי תגיב ביד קשה כלפי כל מתקפה חדשה מצד ישראל. דובר הזרוע הצבאית אבו עוביידה מסר כי אנשיו עוקבים אחר כל ניסיון ישראלי להתקיף בעזה ובגדה. "אם ישראל תתקיף, חמאס יגיב באלימות ויפגיז את הערים והמוצבים הסמוכים לעזה. הכיבוש לא ייצא בשלום מהמהלומות שנכה בו בגדה ובשטחי 48' (בתוך הקו הירוק – נ.י)".

אבו עוביידה אמר כי ישראל אינה מעוניינת בהפסקת אש בגדה או ברצועה. "ישראל מעדיפה להקדיח את המאמצים לגיבוש הפסקת אש ולבצע עוד ועוד פשעים ומעשי טבח, כשהאחרון שבהם לא היה חיסולם של ארבעת הלוחמים בבית לחם לפני יומיים. אנו נשיב על פשעיה של ישראל באופן הראוי, במקום הראוי ובזמן הראוי", הבטיח אבו עוביידה.

גם ברשות הפלסטינית תקפו אמש את המדיניות הישראלית. בכיר צוות המשא ומתן הפלסטיני סאיב עריקאת הביע את אכזבתו מישראל ואמר כי "על ישראל לבחור בין דרך השלום והמשא ומתן לבין דרך ההתנחלויות וההוצאות להורג. אי אפשר ללכת בשני המסלולים במקביל".

עריקאת אמר עוד כי המשך הקמת ההתנחלויות והמשך הסלמת הפעילות הצבאית משמען חיסול ההתחייבות לכונן הסכם שלום עד סוף שנת 2008. "ההסלמה הישראלית מחסלת את המאמצים המצרים לכונן הפסקת אש", הבהיר.

מנהל לשכתו של אבו מאזן, ד"ר רפיק חוסייני, מסר כי "יושב ראש הרשות אבו מאזן חש זעם ותסכול עמוקים נוכח המתקפות הישראליות נגד העם הפלסטיני". לדבריו, "למרות שאנו חשים תקווה שנוכל להגיע להסכם שלום עד סוף השנה, אולם אם ניסיון זה ייכשל, ייתכן וניאלץ לפנות לאופציות אחרות להתמודד עם הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully