וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלב: "פתיחת עסקים בשבת היא מגיפה"

פנחס וולף

26.2.2008 / 19:14

הוועדה לביקורת המדינה דנה בתלונות של עובדים, שטענו כי חויבו לעבוד בשבת. ח"כ יחימוביץ': "הזכות לנוח בשבת היא זכות מוקנית"

מבקר המדינה יכין דו"ח מיוחד בנושא פתיחת עסקים בשבת – כך החליטה היום הוועדה לביקורת המדינה. הישיבה כונסה בעקבות פניות של בעלי מכולות בתל אביב ושל סגן ראש עיריית רמת גן, יוסי אהרנברג.

"מדינת ישראל, כמדינה יהודית, חוקקה חוקים שיבטיחו את שמירת השבת ומתברר שהחוק מופר בריש גלי", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ זבולון אורלב. "פתיחת העסקים בשבת היא מגיפה, שהאחראים לה הם בעיקר בעלי ההון. חוק שעות העבודה והמנוחה הוא חוק חברתי במהותו".

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) יצאה גם נגד העבודה בשבת. לדבריה, "הזכות לנוח בשבת היא זכות מוקנית. זו המתנה הגדולה ביותר שנתנה היהדות לעולם. כיום הזכות הזאת נשללת מעובדי הרשתות הגדולות. אם זה היה קורה בחו"ל היינו זועקים 'אנטישמיות'".

"נקנוס אתכם אם לא תפתחו בשבת"

במסמך שהוגש לאורלב, הוצגה דרישה של מנכ"לית קניון איילון לפתוח את מערך המזון המהיר בשעות פתיחת הקניון, כולל יום שבת. "אתם מתבקשים להקפיד על פתיחה / סגירה של דוכנכם, אחרת נאלץ לצערנו לקנוס אתכם בגין אי קיום נוהלי הקניון", היא כתבה. העתק של המכתב הועבר לסגן ראש עיריית רמת גן, אהרנברג, מאחד מבעלי המסעדות, שטען כי אינו דתי אך מבקש לשמור שבת.

גם פורום בעלי המכולות, המאגד תחתיו 50 חנויות מכולת בתל אביב, התלונן כי תופעת רשתות השיווק הפתוחות בשבת פוגעת בו קשות וחלק מחנויות המכולת אף נאלצו להיסגר עקב קרסה כלכלית. לטענתם, הרשויות כמעט לא עושות מאומה בעניין. "מותר לנו לנוח ולבלות בחיק משפחתנו יום אחד בשבוע מבלי שנחשוש להרס עסקינו", הם כתבו לאורלב.

שר התמ"ת, אלי ישי, טען בישיבה, לאור טענת בעלי המכולות כי בשנתיים האחרונות הוא הוסיף 20 מליון שקל ו- 40 פקחים לאכוף את החוק. "ואני קורא לבעלי עסקים לפנות אלינו למשרד בכל מקום שיש פרצה הקשורה בהפרת חוק שעות עבודה ומנוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully