וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה פלסטינית נהרגה - תיק החקירה נסגר

ניר יהב

12.2.2008 / 11:29

לפני שנה נהרגה עביר בת ה-10. הפרקליטות סגרה את תיק החקירה: "אין תשתית ראייתית מספקת לכך כי נפגעה מירי כדור גומי"

שנה לאחר מותה של הילדה בת ה-10 עביר עראמין, החליטה פרקליטות המדינה לדחות את הערר שהגיש ארגון זכויות האדם "יש דין" ולסגור את תיק החקירה. "על פי החומר הקיים בתיק כמפורט להלן, אין תשתית ראייתית מספקת לכך כי המנוחה נפגעה מירי כדור גומי שנורה לעברה", נמסר במכתב הפרקליטות.

עראמין נהרגה בינואר אשתקד סמוך לבית ספרה בכפר ענתא כשג'יפ של מג"ב נכנס לכפר במסגרת תצפית שערך. שוטרי מג"ב הודו כי השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, בין היתר בכדורי גומי בכניסתם לכפר. בחודש יולי סגרה פרקליטות מחוז ירושלים את תיק החקירה ללא כתבי אישום מכיוון שלא ניתן לקבוע אם הילדה נהרגה מקליע מג"ב או מאבנים שלטענת השוטרים נזרקו על ידי צעירי הכפר.

בערר שהגיש ארגון "יש דין" לפרקליטות, נטען בין היתר שבחינה של מיקום מיידי האבנים ביחס למיקומה של עביר מלמד כי התזה של פגיעה מאבן איננה אפשרית. בדחיית הערר הוסבר כי ייתכן והילדה נפגעה ממטר אבנים שהושלך לעבר ג'יפ מג"ב בעת שעזב את הכפר. במכתב הפרקליטות נמסר כי על פי התרשמותו וניסיונו של הרופא שניתח את עביר, "החבלה בראשה לא נגרמה מפגיעת כדור". לדעת הרופא, "ייתכן שנפלה לאחור או קיבלה מכה ישירה מחפץ חד".

ב"יש דין" הופתעו לקרוא טענות אלה. "על פי החומר שנאסף בתיק, עביר הובהלה לבית החולים זמן רב לפני שג'יפ מג"ב עזב את הכפר. טעות זו מלמדת על בדיקה שטחית של הערר", נמסר. הארגון פנה לפרקליטות המדינה בדרישה להבהרות ויחד עם משפחתה של עביר נשקלת האפשרות לפנות לערכאות משפטיות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully