וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר: ההסכם יחתם עוד היום

ספי קרופסקי ופנחס וולף

18.1.2008 / 12:12

לדברי שרת החינוך, האוצר והמרצים עדיין עובדים על הניסוחים הסופיים ומנסים לאגד את כל ההסכמות, באופן שיאפשר לחתום על הסכם הבנות שיסיים את השביתה

בשעה זאת, לאחר מרתון של 13 שעות עבודה הלילה, מסכמים נציגי משרד האוצר, משרד החינוך והמרצים השובתים את הפרטים האחרונים בהסכם הבנות הצפוי להחתם הבוקר, לאחר שהסכימו למתווה שהציע יו"ר ההסתדרות עופר עיני. הסכם ההבנות יאפשר לאוניברסיטאות, ככל הנראה, לשוב לפעילות מלאה כבר ביום ראשון בבוקר, תוך כדי ניסוח הסכם סופי.

"הצדדים עדיין עובדים על הניסוחים ומנסים לאגד את כל ההסכמות באופן שיאפשר לחתום על הסכם הבנות. אני מאמינה שהחתימה עליו תהיה עוד הבוקר, לאחר עבודה מאומצת ומשותפת כל הלילה", אמרה הבוקר (שישי) שרת החינוך יולי תמיר בראיון לקול ישראל. תמיר ושר האוצר רוני בר-און השתתפו שניהם במרתון הדיונים הלילה.

תמיר בירכה על תרומתו של עיני להסכם, ואמרה כי "להצעה שלו היתה תרומה אדירה. בלעדיה לא היתה הסכמה. היא הוצעה כבר לפני מספר ימים. הצעתי למרצים לאמצה, אך הם היססו. איבדנו ימים יקרים עד שביום רביעי הם שלחו לי הודעה שהם מוכנים לאמץ אותה, וכך הבשילו התנאים למש ומתן". לדבריה, יכולתו של עיני בתור לנהל משא ומתן היא אדירה והוא יכול לתת להסכמים את הגיבוי שלא פורץ את הסכמי השכר, "לכן פניתי אליו וביקשתי שייקח חלק בפתרון המשבר, כדי לאפשר את ההסכם כמו עם שעשה עם המורים. נכון להעלות את השכר אך מתוך ראייה משקית".

מרתון של 13 שעות

לדברי תמיר, "עדיין יש לא מעט בעיות ממוקדות בנושאים כמו מעמדו של הסגל הצעיר ופנסיונרים. הכל נבדק אך הנושאים העקרוניים נסגרו. מאז 1997 לא טיפלו בשכר ולכן הפערים היו כה גדולים. עכשיו הנושא נפתר ויאפשר לאונברסיטאות לחזור למחקר וללימוד".

על הנזק שנגרם לאקדמיה אמרה תמיר: "כל ראשי האוניברסיטאות נערכים להחזיר את ימי הלימוד האבודים ויגלו התחשבות בסטודנטים שנפגעו".

על פי הסיכום, יקבלו המרצים פיצוי בגין שחיקת שכרם בשיעור של 24% על השנים 1997 עד 2010, כלומר, שחיקת העבר והעתיד יגולמו ביחד. התוספת תינתן בפריסה של שלושה תשלומים לשנתיים. כמו כן, תנתן תוספת של 4.7% באותה הפריסה בהתאם לשכר במגזר הציבורי.כמו כן נקבע מנגון זחילת שכר עד שנת 2015 שעלותו 1.5% בשנה

הסכם זה הושג רק שעות מעטות לפני השעה 12 בצהריים, שעליה הכריזו קודם לכן ראשי האוניברסיטאות כשעת היעד לביטול שנת הלימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully