וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני המילואים: איבדנו אמון בממשלה

יהושע בריינר

19.12.2007 / 17:21

הארגונים פנו ללשכת שר הביטחון וסגנו, לאחר שתמה התקופה בה התחייבה הממשלה להתחיל ביישום ההטבות. "הדרך לקריסת מערך המילואים קצרה"

ארגוני המילואים זועמים על שר הביטחון אהוד ברק וסגנו מתן וילנאי משום שלטענתם, על אף ההבטחה להתחיל ביישום ההטבות לחיילי המילואים לפני כחודש, שום הבטחה לא קיבלה תוקף. היום שלחו הארגונים מכתב משותף לברק ווילנאי בו הם מביעים את כעסם על אי יישום ההחלטות.

כזכור, וועדת שרים מיוחדת בראשות ברק היתה אמורה לסכם את אופן יישום ההטבות תוך שלושים יום, שנגמרו היום. בין היתר הובטח לחיילים הנחה במס הכנסה, מתן עדיפות במכרזי מדינה והענקת מלגות וסיוע בשכר הלימוד.

"הנה מתברר", כתבו הארגונים במכתב, "כי הממשלה לא מסוגלת (או לא רוצה) ליישם אפילו את ההטבות, שנועדו להיות כסות לפיתרון אמיתי ומלא עבור מערך המילואים".

"אנו הולכים ומתקרבים למצב בו חיילי המילואים, אשר עיניהם רואות את ההבטחות לא מתקיימות, שאינם מסוגלים להבין מדוע מתמהמהת חקיקת חוק המילואים, ומדוע טרם הוסדרו סוגיות מהותיות אחרות, יפסיקו לחלוטין להאמין להחלטות הממשלה. מכאן ועד קריסת מערך המילואים, הדרך קצרה".

קרובים למרד מילואימניקים

לטענתם, קרב ובא היום בו מרד מילואימניקים גדול יתפרץ. " איננו רוצים להיות המתריעים בשער – אבל לא רחוק היום מפריצתם של צעדי מחאה ממשיים של חיילי המילואים". על המכתב חתומים ראשי ארגוני המילואים, בהם פורום חפ"שים, ארגון בלת"ם ופורום מג"דים, מח"טים וטייסים במילואים.

"מאז חומת מגן אנחנו מנסים לדחוף את חוק המילואים", אומר סא"ל במיל' איתי לנסברג, מפורום מג"דים מח"טים וטייסים במילואים המשמש סגן מפקד חטיבה, "אי אפשר לסמוך על הבטחות של נציגי ממשלה מתחלפים וזה לא משנה מי בשלטון. חייב להיות חוק שייעגן את היחס של המדינה לאנשי המילואים, גם בתחום המבצעי וגם בתחום הזכויות. עד שלא יהיה חוק נמשיך לשמוע הבטחות כאלה ואחרות".

לדברי גורמים במשרד הביטחון, על אף שעברו 30 הימים שנקבעו, וועדת השרים תתכנס ביום ראשון הקרוב לאישור סופי של ההחלטות. מלשכות שר הביטחון וסגנו נמסר בתגובה כי "המכתב התקבל ותשובתנו תועבר במישרין לפונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully