וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי חשף: השתתפתי בהעלאת יהודי אתיופיה

יהושע בריינר

6.12.2007 / 20:47

בהדלקת נר עם חיילים עולים, סיפר הרמטכ"ל על חלקו במבצע. "ברגע שראיתי אותם עולים למטוס הבנתי מה זה להיות יהודי"

רב אלוף גבי אשכנזי, שהשתתף היום (חמישי) בטקס הדלקת נרות עם חיילים עולים חדשים, חשף לראשונה את עובדת השתתפותו במבצע חשאי להעלאת יהודי אתיופיה לישראל. "כשהייתי סא"ל צעיר", סיפר הרמטכ"ל, "השתתפתי בסדרה של מבצעים, שתכליתה הייתה טיסה לאפריקה והבאת אחינו האתיופים לארץ".

אשכנזי, שאמר שחלק מהפרטים עדיין חסויים, סיפר על התרשמותו מהמבצע החשאי: "ירו עלינו, ירינו בחזרה. לבסוף נחתנו באזור סודן. אני זוכר איך מסמנים לנו איפה לנחות. אחר כך הגיעו משאיות בלי אורות, ואז משפחות שלמות של אנשים, שעולים בשקט בלי לדבר, עם מבט שאני לא יכול לשכוח".

לדבריו של הרמטכ"ל, באותו הרגע שבו ראה את יהודי אתיופיה עולים למטוס "הבנתי מה זה להיות יהודי וחייל בצה"ל". הוא סיפר כי זאת הייתה הפעם הראשונה שבה אותם האנשים ראו מטוס. "הלוואי ויכולתי לחלוק איתכם איך באמת הם הסתכלו עלינו ואיך אנחנו הרגשנו. הדבר הותיר בי רושם עז".

בסיומם של הדברים פנה אשכנזי אל החיילים העולים החדשים, והביע את הערכתו כלפיהם. הוא כינה אותם "המכבים של שנות האלפיים", ואמר כי "גם היום אנחנו מעטים מול רבים. כמו אז גם היום רק צבא איכותי הוא ערובה לקיומנו". הוא הדגיש, כי "חלק משכנינו לא משלימים עם קיומנו ובמציאות הזו חייבים צה"ל חזק. כמו אז גם היום צריך להאבק על הזכות לחיות במדינה חופשית ודמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully