וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60% מהציבור נגד שוויון זכויות לבדואים

ניר יהב

14.11.2007 / 16:09

הגזענות חיה ובועטת: סקר חדש מגלה כי 70% מהצעירים ו-60% מכלל הנשאלים אינם מאמינים כי לבדואים מגיעות זכויות שוות ליהודים

סקר חדש מגלה שהגזענות בישראל לא נעלמה והיא אף מתחזקת. 70% מהצעירים בין הגילאים 18-29 סבורים כי לבדואים לא מגיעות זכויות שוות ליהודים. הסקר מעלה כי הגזענות לא קיימת רק אצל הצעירים, אלא גם בקרב כלל האוכלוסייה: 60% מהנשאלים אינם חושבים כי לבדואים מגיעות זכויות אזרח שוות ומלאות.

הסקר, שערכה עמותת 'במקום' ביחד עם המרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי, באמצעות חברת TNS טלסקר, ביקש לבדוק את עמדות הציבור כלפי האזרחים הבדואים בישראל.

העליה בגזענות עם הירידה בגיל מתבטאת גם בעמדות נוספות שנבדקו. שיעור הצעירים הרואים בבדואים איום אסטרטגי הוא 22% בעוד שיעור המבוגרים המחזיקים באותה עמדה הוא 11%. יחס דומה בין צעירים למבוגרים (24% לעומת 12%) נרשם בקרב הנשאלים המחזיקים בעמדה כי מדינת ישראל שייכת רק לעם היהודי, ולא לבדואים.

כחמישית מבין הנשאלים מאמינים כי הבדואים בונים ללא היתר מתוך רצון להשתלט על אדמות. 13% מבין כלל הנשאלים מאמינים כי הבדואים בונים ללא היתר מתוך הזדהות עם הפלסטינים ורצון להקים מדינה פלסטינית על אדמות הנגב. יחד עם זאת, 40% מאמינים שיש להכיר בכפרים הלא מוכרים כפי שהם כיום ולפתחם. "כיום יש 36 כפרים לא מוכרים. זהו מספר קבוע ומוחלט ומדינת ישראל, לו רצתה בפתרון אמיתי, יכולה וצריכה היתה להכיר בהם ללא דיחוי", אמרה נילי ברוך מתכננת ערים מעמותת "במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully