וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשצבא המילואים יקרוס כולנו נשלם"

יהושע בריינר

11.11.2007 / 13:55

למרות ההבטחות, בישיבת הממשלה הוחלט לדחות את הדיון בהטבות לחיילי מילואים. "המדינה משתמטת מאחריותה"

בעקבות חילוקי דעות בין משרד האוצר לבין משרד הביטחון, נמשכה הצעת החוק להקים עדת שרים לבניית סל הטבות לחיילי המילואים מעל סדר היום של הממשלה. היום (ראשון) התנהל דיון בנושא לראשונה מזה שנתיים.

עיקר המחלוקת בין ברק ורוני בר-און נגעה להטבה בנקודות זיכוי מס לחיילי המילואים. גורמים במשרד הביטחון מסרו כי במהלך השבוע יקיימו דיונים מול משרד האוצר, במטרה ליישב את המחלוקות ולהביא את סל ההטבות לדיון בישיבת הממשלה בשבוע הבא.

"אין חדש תחת השמש", אומר עלה מיקנובסקי נציג המילואימניקים ומנהל 'פורום החפ"שים'. "לא הופתענו. ממשלת ישראל משתמטת מאחריות על ביטחון המדינה ועל חיילי המילואים, וכשצבא המילואים יקרוס סופית כולנו נשלם את המחיר. הזמן הולך ואוזל ודרושה מנהיגות שתעצור את הידרדרות מצבם של המילואימניקים והאחריות לכך מוטלת רק על משרד הביטחון. לאור תוצאות הדיון היום, שר הביטחון חייב למצוא לנו פתרונות ולא לדחות את חוק המילואים על גבם של החיילים".

"האחריות היא על משרד הביטחון"

טרם הדיון, הביעו נציגי המילואימניקים פסימיות, והביעו את החשש שסל ההטבות לא יאושר. "הכוונות טובות, אבל המימוש הוא בעייתי", אמר מיקנובסקי לפני הדיון. "אנחנו שומעים על ההצעות להטבות כבר שנים רבות, אבל כשהן מגיעות לשולחן הדיונים, מתחילים להסתכל על כל גרוש, ובסוף לא נשאר מהן כלום".

סל ההטבות שנידון, הציע להעניק לחיילי המילואים נקודות זיכוי והנחה משמעותית במס הכנסה, הנחה באגרת רשות השידור ובתשלום הארנונה. בנוסף מוצע להעניק למילואימניקים עדיפות בקבלה למשרות בשירות המדינה וסיוע משמעותי בשכר הלימוד. "הפעם הסל באמת רחב מאוד, אבל הוא מחייב את כל משרדי הממשלה", אמר מיקנובסקי, "וכשזה מגיע לכיס שלהם, מאחורי כל הכותרות הגדולות, לא נשאר שום דבר".

לדברי מיקנובסקי, עלות הפתרונות לבעיות מערך המילואים היא זניחה ביחס לתקציב הביטחון. "אם למערכת הביטחון באמת היה חשוב, אז עם 1% מתקציב הביטחון היה אפשר לפתור את הבעיות", אמר. "במקום לגלגל את בעיית מציאת מקורות המימון לפתחם של משרדים אחרים, משרד הביטחון צריך לקחת את זה על עצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully