וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוהא ערפאת מדברת על הכל

ניר יהב

11.11.2007 / 9:52

בראיון לעיתון "אל-חיאת" מספרת אלמנתו של ערפאת כי סוד מותו של בעלה נקבר עימו. "השמעתי לו פסוקי קוראן כשאושפז"

בחלוף שלוש שנים למות בעלה, אמרה סוהא ערפאת, אשת יו"ר הרשות המנוח, כי "סוד מותו של יאסר ערפאת נקבר עימו". בראיון לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, שברה סוהא את שתיקתה וגילתה כי בעלה לא השאיר צוואה כתובה אלא "צוואה רוחנית הקוראת לעם הפלסטיני לשמור על עקרונותיו".

סוהא, המתגוררת כיום במלטה לאחר שגורשה מתוניס, התייחסה לתקופת מחלתו של בעלה וסיפרה מה קרה בבית החולים הצרפתי שבו שהה על ערש דווי. "אף אחד לא הצליח לגלות את סוד מותו של אבו עמאר (כינויו של ערפאת – נ.י). הדו"חות הרפואיים לא מסרו מהי הסיבה הרפואית למצבו". סוהא סיפרה שהרופאים ייעצו לה להשמיע לערפאת מוסיקה או סיפורים שהוא אוהב בעת שאושפז. "השמעתי לו הקלטות של פסוקים מהקוראן יומם וליל, ובייחוד את 'סורת מרים', שאותה אהב מכל".

"ערפאת לא השאיר לי מיליונים"

סוהא סיפרה עוד: "ערפאת ציווה עליי לקבור אותו בירושלים, עיר הולדתו. אפעל עד ליום מותי להעביר את קברו לירושלים". בהתייחסה לעימות הפנים-פלסטיני אמרה סוהא כי לו בעלה היה בחיים לא היה פורץ עימות כזה. "האחדות הפלסטינית עמדה תמיד בראש מעייניו ובראש מאבקו".

אלמנתו של ה"ראיס" הכחישה בראיון כי השאיר לה מיליוני דולרים, בתים וקרקעות. "הטענות לפיהן אני חיה חיי עושר הן חלק ממסע תעמולה מערבי וערבי שהחל בעת המצור על ערפאת ונמשך עד היום".

בנוגע לגירושה מתוניסיה אמרה סוהא כי הופתעה לגלות שאזרחותה נלקחה על ידי נשיא תוניס, זין אל-עאבדין בן עלי. "עד היום לא קיבלתי שום הסבר לצעד הזה. מה שעצוב הוא שעד היום לא יכולנו להשיב לעצמו את חפצינו האישיים. בתי, זהווה, שואלת אותי כל הזמן מתי ישלחו לנו את החפצים. היא זקוקה למחשב הנייד שלה". סוהא הכחישה גם כי סרבה להתחתן עם אחיו של אשת נשיא תוניס ודחתה את השמועה כי נשיא לוב מועמד קדאפי רכש בעבורה בית יוקרה במלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully