וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל חוסר תקציב: האטה בבניית גדר ההפרדה

יהושע בריינר

4.11.2007 / 23:06

לפי נתוני תקציב הביטחון, קיצוץ של 500 מיליון שקלים בתקציב הגדר הוביל להאטה משמעותית בבנייתה. סיבה נוספת לעיכוב: בעיות משפטיות

האטה משמעותית צפויה בבניית גדר ההפרדה בשנה הקרובה, כך עולה מנתוני תקציב הביטחון ל-2008 שפירסם היום (ראשון) משרד הביטחון. זאת, בשל קיצוץ של למעלה מ- 500 מיליון שקלים מתקציב הביטחון אשתקד. עוד עולה כי עד כה הושלמו רק 430 קילומטרים מבניית הגדר, זאת, כשהיקף הגדר כולה עומדת על 790 קילומטרים. על פי התכנון, עד סוף השנה צפוי משרד הביטחון להשלים עוד 50 ק"מ מבניית הגדר, אולם מלבד בעיות התקציב צפויים קשיים בהשלמת הקמת הגדר בשל ההליכים המשפטיים הרבים שמערימים קשיים על משרד הביטחון.

מתוך פרסום התקציב מסתבר כי במהלך 2007 הוחלט לקצץ בתקציב הגדר כ-500 מיליון שקלים, כאשר הוסכם עם ראש הממשלה [[אהוד אולמרט]] כי סכום זה יוחזר בתקציב משרד הביטחון בשנה הקרובה. נכון לעכשיו, הסכום שקוצץ אינו נמצא בתקציב הביטחון ל- 2008. בנוסף, התקציב שכבר אושר לצורך השלמת הבנייה - מיליארד ו-300 מיליון שקלים, מיועדים, בין היתר, למימון התחייבויות קודמות. החזרת התקציב שקוצץ נתונה להחלטת ראש הממשלה, אולם זו טרם ניתנה.

"הקמת גדר הביטחון יצרה רצף של מכשול במטרה למנוע או לעכב חדירת מחבלים", אומרים במשרד הביטחון, "מאז הקמתה ירד מספר הפיגועים בצורה דרמטית. מפגעים שנתפסו ונחקרו ציינו את הקמת הגדר כגורם ראשון במעלה שמנע מהם אפשרות לבצע פיגועי תופת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully