וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר שמעבר לחומה

22.10.2007 / 10:21

בשל סגירת שער בגדר ההפרדה נתקעו תושבי אל עדסה ב"צד הישראלי". כעת הם עותרים לבג"ץ לאפשר לילדים להגיע לבית הספר

26 ילדים בשכונת אל עדסה שבמזרח ירושלים יושבים כבר יותר מחודש ימים בבית, זאת משום שבמערכת הבטחון הוחלט לסגור את הפתח היחידי בגדר ההפרדה, שדרכו יכלו לעבור לבית הספר שלהם.

בעקבות סגירת השער, באמצע ספטמבר, נשארו תושבי השכונה ב"צד הישראלי" של הגדר, אולם ללא תעודות זהות כחולות. מצב זה אינו מאפשר לתושבים הבוגרים לעזוב את השכונה, מחשש שלא יוכלו לשוב לבתיהם. הילדים, שרוצים להגיע לבית הספר שלהם בביר נבאללה, שבשטח הרשות הפלסטינית, נאלצים להישאר בבית או ללכת בדרך עוקפת, האורכת שעתיים בכל כיוון.

מספר גופים הומניטרים ומשפטיים מנסים לסייע לתושבי השכונה. לאחרונה הוגשה עתירה לבג"ץ, בניסיון להקל על מצבם של התושבים, אותו הם מגדירים כ"בלתי אפשרי".

בעתירה, שאינה מופנית כנגד תוואי הגדר, כותבים העותרים שמטרתם היא "להסדיר ולו באופן חלקי את חופש התנועה של העותרים ובני משפחותיהם כולל 26 ילדיהם הלומדים בבתי ספר מעבר לגדר".

העותרים מבקשים מבית המשפט לפתור את מצוקתם של התושבים באמצעות צווי ביניים, שיאפשרו להם שהייה בבתיהם ופתרון לבעיית הנגישות של בית הספר. בין השאר תתבקש המדינה להשיב מדוע לא יקבלו תושבי השכונה מעמד של תושבי קבע בישראל, מדוע לא ינתן להם אישור מעבר במחסומים, ומדוע לא תממן המדינה את הנסיעות היקרות לבית הספר על חשבונה.

גורמים במערכת הביטחון אומרים, כי תוואי הגדר היה ידוע מראש, וכי סגירת השער אושרה על ידי בג"ץ. במנהל האזרחי אמרו, כי בעיית הנגישות לבית הספר מוכרת ונמצאת בטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully