וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים: ביום א' נודיע אם נשבות

6.10.2007 / 7:19

שרת החינוך נועדה עם יו"ר ארגון המורים העל יסודיים בנסיון למנוע ההשבתה. תמיר: שביתה תפגע בתלמידים ולא תניב הישגים

ארגון המורים העל-יסודיים הודיע ביום שישי בתום פגישת מנהיגיו עם שרת החינוך יולי תמיר, כי יחליט עד יום ראשון אחר הצהריים אם יפתח בשביתה כללית, במסגרת המאבק להשגת הסכם עבודה חדש.

יו"ר הארגון רן ארז אמר בתום הפגישה, כי היא לא שינתה את תוכניות הארגון. לדבריו, כל החלטה לגבי שכר ושעות הוראה דורשת תקציב, ולכן רק משרד האוצר מסוגל לנהל מו"מ שיכול להביא להסרת איום השביתה. "ביום ראשון בארבע נתכנס לישיבת הנהלה ונקבל החלטה לגבי אופן השביתה, מועד השביתה אורך השביתה וכן הלאה", אמר ארז לאחר הפגישה.

תמיר וארז נועדו הבוקר בניסיון למנוע את ההשבתה, אך בשני הצדדים לא תלו תקוות רבות בפגישה ונערכים לשביתה ממושכת, שעלולה להימשך שבועות רבים.

תמיר: השביתה היא טעות

כתב "הארץ" אור קשתי:

השרה תמיר אמרה אמש, שהשביתה הצפויה היא טעות. לדבריה, הפגישה היום נועדה "להסביר לארז ולאנשיו מדוע המהלך שלהם שגוי. ארז יכול, אם רק ירצה בכך, להוביל את הארגון לתהליך של הידברות ולא לשביתה, שעלולה לפגוע בתלמידים ולא תניב הישגים - אותם ניתן להשיג גם ללא שביתה".

הדיונים בין המורים למשרדי הממשלה בשנה האחרונה לא הביאו למציאת פתרון לדרישות המורים. עם תחילת שנת הלימודים הנוכחית, אסר בית הדין הארצי לעבודה על ארגון המורים לשבות. המורים נקטו עיצומים כשבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים, באישור בית המשפט.

"משרדי האוצר והחינוך לא קיימו אתנו כל משא ומתן בזמן האחרון", אמר ארז אתמול, "כשהצענו להיפגש בחול המועד, התשובה שקיבלנו היא שמשרדי הממשלה נמצאים בחופש. תמיר חייבת להתעמק בסכסוך, כיוון שהאחריות המיניסטריאלית היא שלה. מצד שני, המפתח למניעת השביתה לא נמצא בידיה, אלא בידיהם של ראש הממשלה ושר האוצר".

ארגון המורים נערך למציאת פתרונות כלכליים, שיקלו על המורים השובתים: אלה יוכלו לקבל מאחד הבנקים הלוואות, בגובה שכר הנטו, ללא ריבית, אשר תשולם על ידי הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully