וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזרה לבית הספר: קסאמים בשער הנגב

2.9.2007 / 10:51

1.8 מיליון תלמידים פתחו הבוקר את שנת הלימודים. 2 קסאמים נפלו בשער הנגב. ועד הורי שדרות הסכים לפתוח את השנה רק לאחר שבג"ץ הורה לממשלה להשיב לעתירה על מיגון בתי הספר

שנת הלימודים נפתחה היום כסדרה במרבית בתי הספר בארץ. 1.81 מיליון תלמידים מגן ועד י"ב ילמדו השנה במוסדות החינוך בישראל, נתון שמהווה עלייה של כ-24 אלף תלמידים לעומת השנה שעברה.

הלימודים בשדרות וביישובי הנגב המערבי נפתחו היום תחת אבטחה כבדה של צה"ל, זאת למרות שחלק מהכיתות אינן ממוגנות. אזעקת צבע אדום נשמעה לפני זמן קצר בעיר, ושתי רקטות קסאם נפלו ליד קיבוץ אור הנר שבמועצה אזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ועד הורי התלמידים בשדרות איים בשבוע שעבר להשבית את הלימודים, אך חזר בו מהחלטתו בעקבות הוראת בג"ץ לממשלה להשיב להורים בתוך 21 יום.

הצבא נפרש כדי למנוע ככל הניתן ירי רקטות מרצועת עזה. על פי ההערכות, ארגוני ההתנגדות הפלסטינים יגבירו את היקף הירי בימים הקרובים על מנת לשבש את פתיחת השנה.

עובדי משרד החינוך בעיצומים

עובדי משרד החינוך פתחו הבוקר בעיצומים, במהלכם הם מסרבים להפעיל את מערכת המחשוב החדשה במשרד, אינם משתפים פעולה עם מטה פתיחת שנת הלימודים ומסרבים לשלוח לתלמידים את תוצאות בחינות הבגרות. כמה עשרות עובדים אף מפגינים מול חדר המצב. בקול ישראל דווח כי העובדים דורשים לשפר את תנאי עבודתם, ומוחים על כך שעדיין לא סוכמה איתם תוספת לשכרם בעקבות הרפורמה עם הסתדרות המורים.

על אף איומי ההשבתה במגזר הערבי, שנת הלימודים נפתחה הבוקר כסדרה. עם זאת, במספר בתי ספר וגני ילדים בנגב יושבתו הלימודים במחאה על צפיפות בכיתות ועל ליקויים בטיחותיים.

הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים נפתחו הבוקר כסדרם, לאחר שארגון המורים נענה לצו בית הדין לעבודה המחייב אותו לפתוח את הלימודים בשבוע הראשון. לדברי יו"ר הארגון רן ארז בראיון ל"הארץ", "זו פעם ראשונה מאז הקמת מדינת ישראל שמערכת החינוך העל-יסודית מתחילה את שנת הלימודים מכוח צווי מניעה, אותם ביקשו משרדי החינוך והאוצר. הם מביאים אותנו עם אזיקים וירטואליים לבתי הספר".

בית הדין אישר לארגון המורים לשבש את הלימודים החל מהשבוע השני, אך ביום חמישי ישובו לבית הדין כדי לבחון את הארכת צו המניעה.

בבית הספר ב[[עין חרוד]] מצאו המאבטחים שני חפצים חשודים, והזעיקו חבלן משטרתי. זה גילה שמדובר במעשה קונדס של תלמידים, שהשיגו את מטרתם: פתיחת השנה בבית הספר התעכבה.

ההורים לתלמידי בית הספר ב[[בני ציון]] משביתים את הלימודים בבית הספר, במחאה על התוכניות לבניית כביש בסמוך לבית הספר היסודי. הכביש עתיד לחבר בין כביש החוף וכביש תל אביב חיפה הישן (כביש 4), וההורים טוענים כי הוא יסכן את התלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully