וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך יממה: ועדת חקירה לפיצוץ ברמת חובב

13.8.2007 / 18:35

בפיצוץ נפצעו 5 בני אדם. השר עזרא דורש לקבל ממצאי תחקיר תוך 24 שעות. בארגונים הירוקים מזהירים מפני הקמת עיר הבה"דים במקום

הפיצוץ שארע הבוקר ברמת חובב ובו נפצעו חמישה בני אדם ממשיך להכות גלים. השר להגנת הסביבה גדעון עזרא הורה לסמנכ"ל המשרד ד"ר יוסי ענבר לערוך תחקיר על נסיבות הפיצוץ. ב"הארץ" דווח, כי עזרא דרש שממצאי התחקיר יועברו לו תוך 24 שעות.

הארגונים הירוקים שבים ומותחים ביקורת על הכוונה להקים את עיר הבה"דים בנגב בעקבות הפיצוץ שאירע היום ברמת חובב. בחברה להגנת הטבע אומרים כי "הארוע רק ממחיש את הצורך במציאת מקום חלופי כדי לא לסכן את שלומם של החיילים. זוהי הוכחה נוספת לכך שהחלטות מסוג זה צריכות להתקבל בוועדות תכנון מקצועיות ולא בוועדות ביטחוניות הרחוקות מהעין הציבורית". יו"ר מפלגת הירוקים פאר ויסנר אומר, כי "אף שר שהיה שותף ליוזמה לא יוכל להתכחש לאחריותו אם יתרחש באזור אסון גדול יותר".

סמוך לשעה 12:00 אירע פיצוץ במפעל של חברת 'מכתשים' ברמת חובב. כתוצאה מהפיצוץ, שאירע ככל הנראה בגלל תקלה בריאקטור של אחת המכונות, נפגע מכל של חומר אורגנו-זרחני המשמש, בין השאר, לייצור חומרי הדברה מסוג סופרתיון. החומר עלול לפגוע בנשימה ובמערכת העצבים.

לפחות חמישה נפגעים במצב קל פונו מהמקום לבית החולים סורוקה בבאר שבע. כוחות הכבאות הצליחו להשתלט על האירוע לאחר שעה וחצי של פעילות במקום.

לאחר הפיצוץ החליטה המשטרה לפנות את תושבי הפזורה הבדואית שמתגוררים סמוך לרמת חובב, מחשש להשפעת החומר המסוכן שהתפזר באזור. גרשון קלימי מכוחות הכבאות אמר בשיחה עם וואלה! ממקום האירוע, כי הזרחן האורגני מסכן חיי אדם.

תקלה במפעל

כביש 40 נסגר לתנועה בעקבות הפיצוץ מצומת אגם ירוחם ועד לצומת חוות רם. כל עובדי המפעלים ברמת חובב קיבלו הוראה ללבוש חליפות ומסיכות מגן. התושבים שפונו מהאזור הועברו באופן זמני לבאר שבע.

דובר מכתשים אגן מסר כי עקב תגובה כימית בריאקטור בודד באחד ממתקני המפעל ברמת חובב יצא תהליך הייצור בריאקטור ממסלול פעולתו התקין.

5 מעובדי המפעל שחשו ברע פונו לבדיקה רפואית כחלק מנוהל החברה במקרים אלה. ההפרעה לתהליך הייצור טופלה, והחברה פעלה בהתאם לנהליה, מינתה צוות בדיקה לאירוע והחלה לפעול לשיקום הריאקטור לפעילות תקינה.

נמסרה הודעה למועצה המקומית ולמשרד לאיכות הסביבה ונציגיהם הגיעו למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully