וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חדרה לא תתן לאף סודני להכנס אליה"

כך אמר יועצו של ראש העיר חיים אביטן. אתמול הוגשה תלונה נגד אביטן על חטיפה ושימוש לרעה בכח גירוש הפליטים מהעיר

למשטרת מרחב ירקון הוגשה אתמול תלונה נגד ראש העיר חדרה חיים אביטן, שהורה לפני כשבוע וחצי לגרש מעירו קבוצה של פליטים סודנים, ניצולי רצח העם בחבל דרפור. התלונה, שהוגשה על ידי מוקד הסיוע לעובדים זרים, מייחסת לאביטן עבירות של חטיפה, שימוש לרעה בכוח המשרה והסגת גבול. תלונה דומה הוגשה גם נגד רב פקד (בדימוס) אלי זרקא, שלקח חלק בפינוי הפליטים מהעיר והעברתם לירושלים.

לפני כשבועיים הודיעה עיריית חדרה כי בכוונתה לגרש מהעיר כ-25 פליטים, שעבדו בפרדס סמוך לעיר ושהו בה מתוקף צו של ראש אגף המבצעים בצה"ל. לדברי מוקד הסיוע, פקחים של עיריית חדרה הגיעו למבנים בהם שהו הפליטים והציגו להם מסמכים מזויפים, לפיהם עליהם לעזוב את העיר ולעבור באוטובוסים לירושלים. בהמשך, אומרים בארגון, השתמשו הפקחים בכוח כדי להעלות כמה פליטים לאוטובוסים.

אל ה'מבצע' של עיריית חדרה להעברת הפליטים, התלוו התבטאויות חריפות של ראש העיר חיים אביטן, שאמר כי חדרה לא תקלוט את הפליטים מכיוון שהעיר אינה "פח הזבל של המדינה". הוא קרא למדינת ישראל לא להעניק מקלט לפליטים שאינם יהודים.

בנוגע לעובדה שהפליטים יושבו בחדרה מתוקף צו חתום של אלוף בצה"ל, אמר יועץ התקשורת של ראש העיר כי העניין יתברר במשטרה. הוא חזר והדגיש: "חדרה לא תתן לאף סודני להיכנס אליה".

"ראש העיר פועל כחוק"

מעיריית חדרה נמסר לוואלה! חדשות כי "ראש העיר פעל כחוק וכל ניסיון לקעקע את שלטון החוק באמצעות תלונת שווא במשטרה לא ירתיע את ראש העיר מלפעול כנגד פולשים לא חוקיים לעיר. בית המשפט הוציא צו איסור אכלוס נגד הבניינים בהם שוכנו הפליטים בתנאי עבדות וללא כל סיוע מצד המוקד לעובדים זרים. הפליטים אינם בעיה של העיר חדרה אלא של ממשלת ישראל. ראש העיר ותושביה ימנעו בכל האמצעים העומדים לרשותם פלישה של פליטים לעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully