וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילים חברתיים בנו מחדש בית שנהרס ביפו

4.8.2007 / 16:24

הפעילים מוחים על הפיכת יפו ל"עיר לעשירים בלבד" ומבטיחים לבנות מחדש כל בית שייהרס. המשפחה שביתה נהרס מתגוררת באוהל

אתמול הגיעו כמאה פעילים, ערבים ויהודים, אל החלקה שבה היה קיים עד לפני חודש ביתם של זינה ועומר אל-עדאסי בשכונת עג'מי ביפו, והניחו את היסודות לבית חדש שייבנה שם, במקום ביתם שנהרס. הפעילים, ביחד עם קבלנים תושבי המקום שהתנדבו למשימה יצקו יחד את הברזלים והבטון לרצפת הבית. תכניתם של הפעילים היא להמשיך בבניית הבית גם במהלך השבוע. לצד הבטון הוקם אוהל, שבו תגור משפחת אל-עדאסי עד שתושלם הבנייה. כן הוקם אוהל לפעילים שיגיעו לתמוך במשפחה.

לפני כחודש הרס מינהל מקרקעי ישראל את בית משפחת אל-עדאסי. בשעה חמש לפנות בוקר הגיעו הדחפורים, מלווים בעשרות שוטרים, אל הבית והרסו אותו על תכולתו. למשפחת אל-עדאסי 4 ילדים, אחד מהם נכה. הם גרו בבית במשך 26 שנים. עד היום הם התגוררו תחת כיפת השמיים, בפרדס ביפו.

מאות הריסות נוספות מתוכננות

הריסת הבית היא אחת ממאות הריסות המתוכננות בשכונת עג'מי שעל הים, וזאת, לטענת פעילים בוועדה העממית של יפו, במטרה להפוך את יפו לעיר לעשירים בלבד. בעקבות ההריסה החליטה הוועדה העממית, תוך תיאום עם המשפחה, לבנות את הבית מחדש. ההחלטה היא חלק ממדיניות כללית של הוועדה ותושבי יפו להתנגד להריסות הבתים בעיר. הפעילים מבטיחים כי "כל בית שייהרס ייבנה מחדש". לדבריהם, יש למצוא פתרון כולל לבעיית הדיור ביפו.

שמס קלבוני, תושבת יפו, ופעילה בוועדה העממית אמרה כי "אין לנו בעיה עם פיתוחה של יפו אחרי הזנחה ארוכת שנים, אבל לא על חשבון התושבים. במקום לתמוך בפרוייקטי יוקרה המדינה צריכה לתכנן ביפו פרוייקטים של דיור ציבורי ודיור אפשרי מבחינה כלכלית לתושביה, ולא לזרוק לרחוב את כל מי שלא מתאים לנוף החדש והיוקרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully