וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי השואה פותחים במחאה נגד אולמרט

שרון נובק

1.8.2007 / 14:53

בכינוס חירום של ארגוני הניצולים, נדחתה הצעת משרד ראש הממשלה לקצבה מיוחדת לניצולים בסך 83 שקלים בחודש. הניצולים בכינוס: נצית עצמנו מול אולמרט

ניצולי השואה דחו מכל וכל את הצעת משרד ראש הממשלה להעניק קצבה על סך 83 שקלים בחודש לניצולי השואה. כך הוחלט היום בכינוס חירום שכונס על ידי ארגון הגג של ניצולי השואה, הכולל 42 ארגונים שונים.

בדיון הסוער שהתקיים בתל אביב, מחו רבים מראשי הארגונים הבולטים על עליבות ההצעה. "הצעת משרד ראש הממשלה היא שערורייה שאין למעלה ממנה. במקרה הטוב מדובר בהצעה מעליבה" אמר לוואלה! חדשות מנהל סניף תל אביב של ארגון "יש" – ארגון ילדים ויתומים ניצולי שואה.

"חיכינו 60 שנה ליחס ראוי ומכבד, ואנו מצפים שיחס כזה ינתן לנו", אמר מנכ"ל הקרן לרווחת נפגעי השואה דובי ארבל. לדבריו, הניצולים בסך הכל דורשים מהממשלה לקבל את מסקנות הוועדה בראשות מנכ"ל משרד הרווחה, שקבעה כי גובה הקצבה לניצולים תהיה לפחות 1,024 שקלים בחודש ובנוסף יוענק סל שירותים לסיעוד ותרופות.

"הצעקה תשמע בחלונות הגבוהים"

בכינוס, שרגעים רבים בו היו אמוציונלים, הועלו הצעות רבות למחאה, ביניהן, פניה לכל הארגונים היהודים בעולם לעצור כל קשר עם ראש הממשלה או פניה לקאנצלר גרמניה אנגלה מרקל בבקשה לפקח על העברת הכספים שהעבירה גרמניה לטובת ניצולי השואה. ניצולים אחדים אף הציעו להעלות עצמם באש מול ראש הממשלה.

בתום הכינוס הוחלט להקים ועדת פעולה נגד הצעת הממשלה. כמו כן, הוחלט לקיים כבר ביום ראשון צעדת מחאה תחת השם "מצעד החיים" מהכנסת לבית ראש הממשלה בירושלים. "ההפגנה תתקיים בהשתתפות כל מי שיש לו יד ורגל בעניין, ואולי אז הצעקה תשמע בחלונות הגבוהים והאדישים", אמר מנהל "יש".

ארבל אמר לוואלה! חדשות כי מיד בתום הישיבה פנתה לשכת ראש הממשלה לנציגי הניצולים בבקשה להשעות את צעדי המחאה, הואיל והם מתכוונים לשקול מחדש את הפשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully