וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירת הרב הראשי נגד מזוז

שרון נובק

30.7.2007 / 11:28

מצגר עתר לבג"ץ בעקבות המלצת מזוז להדיחו. בלחץ בג"ץ, שינה מזוז את הדו"ח. המשך כהונת מצגר תידון במשרד המשפטים

בית המשפט העליון דחה הבוקר את עתירתו של הרב הראשי לישראל יונה מצגר, שדרש לדחות את המלצת היועץ המשפטי לממשלה להעבירו מתפקידו. מצגר טען בעתירתו, כי ההחלטה בעניינו התקבלה מבלי שניתנה לו זכות שימוע, ולפיכך יש לפסול אותה. אולם, לאחר ששינה מזוז את הדו"ח שכתב בעניין מצגר, דחו השופטים את עתירת מצגר, ועניין הדחתו ידון במשרד המשפטים.

לפני כשנה וחצי המליץ היועץ המשפטי מני מזוז על פרישת מצגר מכהונתו כרב הראשי, והמליץ לשר המשפטים לפתוח בהליכי הדחה אם לא יפרוש. המלצת הפרישה באה על רקע פרשה בה נחשד הרב מצגר בקבלת טובות הנאה מבתי מלון בירושלים. בתגובה להחלטת היועץ, מצגר החליט לפנות לבג"ץ כדי למנוע את הדחתו.

בדיון שהתקיים לפני כחצי שנה בבג"ץ בעתירתו של מצגר נגד מזוז, נזפה נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש במזוז ואמרה, כי בקריאתו של מזוז למצגר להתפטר הוא צימצם את מרחב שיקול הדעת של שר המשפטים באשר להעברתו של הרב הראשי מכהונתו. השופטים המליצו ליועץ המשפטי ולרב הראשי למצוא נוסח מוסכם אחר במקום הפרק בדו"ח הציבורי שפירסם מזוז בעניין מצגר, שבו הוא קורא לרב הראשי לפרוש.

בעקבות ביקורת בג"ץ ביטל מזוז חלק מהדו"ח, העוסק במסקנות על התנהלות מצגר בעבר, מבלי לשנות את מסקנתו הסופית של הדו"ח. מזוז אף הודיע, כי אם מצגר לא יפרוש מכהונתו, ימליץ לשר המשפטים לקדם את הליכי הדחתו באמצעות הוועדה למינוי דיינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully