וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: לפרק את הגדר בהר חברון תוך 14 יום

24.7.2007 / 18:57

בג"ץ הורה למדינה לפרק את מעקה הבטון כבר לפני 6 חודשים. היום הוחלט, לפי פקודת ביזיון בית המשפט, כי הגדר תפורק מיד

משרד הביטחון וצה"ל לא ביצעו את החלטת בג"ץ, שהורה לפרק את הגדר שבנה הצבא בדרום הר חברון, על אף שניתנו לה לבקשתה שישה חודשי הארכה. בעקבות זאת, בג"ץ קבע היום כי יש לפרק את הגדר תוך 14 יום. החלטה זו הגיעה בעקבות דיון שהתקיים אתמול, בבקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט, שהגישה האגודה לזכויות האזרח.

השופט דורית ביניש כתבה בהחלטה: "המדינה המתינה משך כל תקופת הזמן שניתנה לה, נמנעה מלהסיר את המכשול ואף בחנה חלופה המבוססת על המכשול הקיים... המדינה בחרה שלא למלא אחר צו בית המשפט ולבוא לפנינו לאחר תום התקופה בבקשה שמשמעותה שינוי פסק הדין". בנוסף, השופטים הטילו על המדינה את הוצאות המשפט בסך 30,000 שקלים.

הגדר פגעה באוכלוסיה הפלסטינית

בחודש דצמבר האחרון הורה בג"ץ למדינה לפרק בתוך 6 חודשים את הגדרה, שהקים הצבא בהר חברון. בכך קיבל בית המשפט את עתירתה של האגודה לזכויות האזרח ועתירות נוספות בעניין. העתירות התקבלו בשל הפגיעה שהסב המכשול - אשר הוקם לאורך למעלה מ-40 ק"מ בדרום הר חברון - לתושבים הפלסטינים באזור.

פגיעה זו התבטאה בניתוקן של 21 קהילות פלסטיניות מהמרכזים העירוניים, שהתושבים תלויים בהם לשם קבלת שירותים חיוניים, בהפרדת חקלאים מאדמותיהם, במניעת תנועה של רכב חקלאי, ובחסימת מעברם של עדרי צאן - ענף מרכזי בכלכלת האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully