וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש שאירן תגייס את מנבר לסוכן"

5.7.2007 / 18:45

המוסד והשב"כ מתנגדים לניכוי שליש ממאסרו של מנבר, שהורשע במכירת נשק וידע לאירן, מחשש שיהיה "יעד נוח לגיוס אירני"

המדינה מתנגדת לניכוי שליש ממאסרו של נחום מנבר, מחשש שיגויס למודיעין האירני; כך התברר היום בווועדת השחרורים של שב"ס, שתמשיך בדיוניה ב-1 באוגוסט.

מנבר הורשע ב-1998 בביצוע שורות עבירות ביטחוניות ובהן סיוע לאויב במלחמתו בישראל, ומסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה נדון ל-16 שנות מאסר.

במסגרת התנגדות המדינה לניכוי שליש ממאסרו בדיון שהתקיים היום בוועדת השחרורים של שב"ס הוצגו חוות דעת של המוסד והשב"כ ובהן נטען כי מנבר גרם נזק עצום ובלתי הפיך לביטחון מדינת ישראל. כן נטען כי ציוד וידע שמכר לאירן להקמת מפעל לייצור חומר גלם ל[[גז חרדל]] ו[[גז עצבים]] עלול להיות מופנה נגד ישראל.

"אין לו עכבות מוסריות"

בחוות הדעת נטען עוד כי בזכות סיוע שנתן מנבר לאירן שודרגה באופן משמעותי ביותר יכולת הנשק הבלתי קונבנציונאלי של אירן. גורמי ביטחון קבעו כי "לאור הידוע על התנהלות המודיעין האיראני קיים חשש ממשי כי המודיעין האירני יגלה עניין במנבר אם ישוחרר וזאת כדי לדלות ממנו מידע ולהפעילו כיעד לגיוס אטרקטיבי למטרותיהם".

בפרקליטות טוענים כי השילוב של הערכה זו עם ההתרשמות כי למנבר אין עכבות מוסריות או אחרות לבצע עבירות נוספות הופכות אותו ליעד נוח לגיוס מחדש של אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully