וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצחון לירוקים: כביש הכניסה לי-ם לא יפתח

שרון נובק

3.7.2007 / 16:36

ביהמ"ש קיבל את עתירת החברה להגנת הטבע, וקבע כי עד שיושלמו עבודות שיקום נוף והגנה על בעלי חיים באזור - לא יפתח הכביש

כביש הכניסה החדש לירושלים לא יפתח לתנועה. כך קבע אתמול בית המשפט המחוזי בירושלים, שקיבל את עתירתה של החברה להגנת הטבע נגד פתיחת הכביש. על פי פסיקת השופטת מוסיה ארד, הכביש לא יפתח לתנועה בטרם יושלמו עבודות שיקום הנוף ועבודות נוספות הנדרשות על פי התוכנית התקפה לכביש. השופטת אף חייבה את החברה לפיתוח ירושלים "מוריה", לשאת בהוצאות החברה להגנת הטבע בסך 30,000 שקלים.

בהחלטתה קבעה השופטת, כי "אין חולק שקיים אינטרס ציבורי בפתיחת הכביש לתנועה, אך קיים גם אינטרס ציבורי בשמירה על ערכי טבע ופעולות השיקום בעמק הארזים". עו"ד יובל לסטר מהחברה להגנת הטבע ברך על פסק הדין, ואמר כי "המשמעות של פסק הדין היא, שסלילת כביש חייבת להיעשות בשילוב עם אינטרסים סביבתיים וחברתיים ובראש ובראשונה תוך כיבוד החוק".

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי בשבועות האחרונים שוקדת החברה להגנת הטבע יחד עם מתכנן המחוז ועיריית ירושלים למציאת פתרון לפיו הכביש יפתח לתנועה, זאת לאחר שיוכח כי חברת מוריה תעמוד בעתיד בהתחייבויותיה השונות.

מחברת "מוריה" נמסר בתגובה כי "החברה מכבדת את החלטת בית המשפט ומביעה צער על הנזק שייגרם לתושבי ירושלים ולקופת המדינה עקב העיכוב בפתיחת הכביש שהוא כשיר ובטוח לתנועה כבר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully