וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים מחו נגד עסקת הטיעון

שרון נובק

30.6.2007 / 21:54

רבבות בני אדם גדשו את כיכר רבין בת"א וקראו קריאות נגד קצב, מזוז והפרקליטות. 6 מפגינים נעצרו לאחר שניסו לחסום את רחוב אבן גבירול

בכיכר רבין בתל אביב הסתיימה הפגנת המחאה הציבורית נגד עסקת הטיעון שנחתמה בין הפרקליטות ובין הנשיא לשעבר משה קצב. מארגני האירוע טענו כי כ-200 אלף איש הגיעו לכיכר. ואולם, להערכה זו אין שום אישור מהמשטרה, שמסרה כי באירוע השתתפו כמה עשרות אלפי אנשים. שישה מפגינים בעצרת נגד עסקת הטיעון עם קצב נעצרו לאחר שחסמו לתנועה את רחוב אבן גבירול בתל אביב.

שתיים ממארגנות האירוע אמרו לוואלה! חדשות עם סיום ההפגנה כי "זו פעם ראשונה שהצלחנו להביא קהל כל כך גדול של גברים ונשים שמבינים שזו בעיה חברתית כוללת. אנחנו מעבירות שני מסרים היום: אחד, שהפגיעה המינית היא חולי חברתי. והשני, שהחיבור בין כוח ושררה ובין צדק הוא נפשע".

סגנית ראש עיריית תל אביב יעל דיין אמרה בהפגנה כי "בכיכר הבושה, כולנו א'. אנו דורשות צדק ולא חסד. העונש הזה הוא מתנה לקצב".

"לא נפסיק להתלונן"

שרת החינוך יולי תמיר אמרה בראיון לערוץ 10 כי "אני מרגישה נפגעת. שנים אנו מחנכות נשים להתלונן עבור מחיר נפשי גדול ועכשיו אין דין ואין משפט. זה לא יכול להיות. אנשים באו מכאב ומרצון למשפט צדק בישראל".

מרב מיכאלי, שהנחתה את האירוע, הודתה בנאומה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, על שהודה בראיון לערוץ 2 כי קצב הינו "עבריין מין סדרתי", כלשון מזוז. היא תקפה את ההחלטה לחתום על עסקת טיעון ואמרה כי החלטות מעין אלו הן הסיבה לכך שנשים רבות נמנעות מלהתלונן על תקיפות מיניות. עם זאת, הדגישה מיכאלי כי "לא נפסיק להתלונן", ואמרה כי "נוכחות הקהל בכיכר מוכיחה שיש פער בין המציאות של מזוז לתחושת הציבור".

באתר ההפגנה סיירו שוטרים מעטים, ומספרם לא עלה על כמה עשרות. הרחובות מסביב לכיכר לא נחסמו, ומשתתפים בהפגנה דיווחו על תחושת מצוקה בתוך ההמון הסוער, שאיש אינו מפקח עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully