וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אלי ישי עתר לבג"ץ נגד מצעד הגאווה

19.6.2007 / 16:45

שופטי בג"ץ דנים בעתירות נגד המצעד בירושלים, בהן עתירתו של השר. הפרקליטות טוענת שביטול המצעד יהיה "סכנה לדמוקרטיה"

בג"ץ דן בשתי עתירות נגד קיום מצעד הגאווה בירושלים. משטרת ירושלים אישרה לקיים את המצעד ביום חמישי הקרוב, ופעילי הימין הקיצוני ברוך מרזל ואיתמר בן גביר, שהגישו שתי עתירות נפרדות בנושא, דורשים מבג"ץ לבטל את המצעד. בדיון יושבים נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, והשופטים אליעזר ריבלין ואיילה פרוקאצ'יה.

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה אלי ישי (ש"ס) הצטרף לעתירות נגד המצעד. לדברי ישי, "מדובר במצעד שכל תכליתו התרסה. ההתנגדות למצעד ההזוי הזה חוצה עמים, דתות ומפלגות". את הקהילה ההומו-לסבית כינה ישי "קומץ סהרורי" וגם "אנשים שסובלים מסטייה".

פרקליטות המדינה הודיעה אתמול כי היא מבקשת מבג"ץ לדחות על הסף את העתירות נגד המצעד, בשל "היעדר עילה לתביעה ובשל חוסר ניקיון כפיים". בתשובת הפרקליטות לעתירות נכתב כי ביטול מצעד הגאווה יהווה סכנה לדמוקרטיה הישראלית. כמו כן, מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן הודיע אתמול כי המצעד בירושלים יתקיים כמתוכנן, ויאובטח על ידי כוח של כ-7,000 שוטרים.

בנוסף, הכנסת תקיים מחר דיון מיוחד על מצעד הגאווה בירושלים, לבקשתם של חברי כנסת מהמפד"ל, ש"ס ויהדות התורה. נשיאות הכנסת דחתה בתחילה את הבקשה לקיים דיון בנושא, אולם ועדת הכנסת אישרה את קיום הדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully