וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת נגד ההומואים והלסביות בי-ם

6.6.2007 / 17:12

שתי הצעות חוק הממסדות את יכולתה של העירייה לבטל את מצעד הגאווה, עברו בקריאה טרומית, גם אולמרט הודיע שהוא מתנגד למצעד

ראש הממשלה אהוד אולמרט אינו תומך בהצעת החוק של ח"כ אלי גבאי, המגבילה את זכות המחאה בירושלים. מלשכתו של ראש הממשלה נמסר, כי אולמרט איננו סבור שירושלים היא המקום הטבעי למצעד הגאווה בגלל הרגישות המיוחדת של העיר, אך סבור שלא היה מקום להגביל את הנושאים הללו בחוק.

מוקדם יותר אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית שתי הצעות חוק, המיועדות למנוע את קיומו של המצעד בירושלים. ח"כ אלי גבאי (איחוד לאומי-מפד"ל) וח"כ יצחק וקנין (ש"ס) הגישו כל אחד הצעות תיקון לחוק יסוד: ירושלים, לפיהן תוסמך עיריית ירושלים למנוע אירועים ציבוריים הפוגעים בצביונה של ירושלים, על פי שיקול דעתה. שתי ההצעות אושרו היום ברוב גדול, בין השאר בזכות חופש ההצבעה שהעניקה הקואליציה לחבריה. ההצעות יועברו עתה לדיון בוועדת הכנסת.

המשטרה התירה את קיומו של המצעד בסוף החודש שעבר, והוא אמור להיערך ב-21 ביוני. המשטרה טרם אישרה את המסלול שהגישו לה מארגני המצעד, אנשי "הבית הפתוח" לתמיכה בקהילה ההומו-לסבית, שמבקשים לצעוד מגן העצמאות לגן הפעמון בעיר.

"הקואליציה התחנפה לחרדים"

יו"ר סיעת מרצ ח"כ זהבה גלאון אמרה בתגובה, כי "הממשלה התגלתה במלוא עליבותה, בכך שאפשרה חופש הצבעה ומנעה מחברי הקהילה ההומו-לסבית את הזכות לחופש ביטוי על ידי קיום מצעד הגאווה בירושלים. החרב שהופנתה כלפי הקהילה היא חרב פיפיות. כנסת ישראל שהעבירה את החוק היא כנסת מטורפת עם ממשלה מטורפת שבה עריצות הרוב גוברת על זכויות אדם".

חברה לסיעה אבשלום וילן אמר כי "זהו ביזיון לכנסת. זהו חוק אנטי חוקתי. יש לעשות כל מאמץ למנוע את המשך שלבי החקיקה". חבר מועצת עיריית ירושלים סער נתנאל אמר, ש"זהו כתם שחור בתולדות הכנסת. בכל מקרה המצעד יצעד".

איתי פנקס, חבר מועצת העיר תל אביב אמר בתגובה, כי החוקים מזכירים לו משטרים אפלים, ומעמידים את ישראל כ"מדינת עולם שלישי". פנקס הוסיף, כי "מדובר בחוקים מפלים ואנטי-דמוקרטים", וכי לא ניתן לעצור רבבות הומואים ולסביות במאבקם למען זכויותיהם עקרוניות ולגיטימיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully