וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מתוכנן מצעד גאווה בירושלים

11.3.2007 / 19:34

ראשי הבית הפתוח פנו למשטרה בבקשה לקיים את המצעד ביוני. "המצעד הוא הפגנה למען הדמוקרטיה, ואינו נועד לפגוע באף ציבור"

הבית הפתוח בירושלים פנה היום למשטרה בבקשה לקיים בקיץ את מצעד הגאווה והסובלנות. מארגני המצעד מבקשים ממפקד מחוז ירושלים במשטרה אילן פרנקו, לקיים אותו ב-21 ביוני, היום הארוך בשנה.

יו"ר הבית הפתוח איילת שנור אמרה כי האירוע השנה לא נועד רק לקהילה הגאה. "זוהי הפגנת זכויות אזרח והיא מיועדת לכל אזרח. האלימות שחזינו בה השנה רק מחזקת את הצורך של הציבור להיאבק למען החופש של כל אדם בירושלים. המצעד הוא הפגנה למען הדמוקרטיה, ואינו נועד לפגוע באף ציבור בעיר. אני מקווה כי השנה המשטרה תנקוט עמדה ברורה ונחושה נגד האלימות ובעד שמירת החוק".

בנובמבר 2006 תכננו ראשי הבית הפתוח לקיים את מצעד הגאווה בעיר, אך נתקלו בהתנגדות קשה מצד גורמים חרדיים. ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי הותקף על ידי חרדים, וגינויים חריפים פורסמו נגדו בציבור החרדי בירושלים, מכיוון שהחרדים ייחסו לו את האחריות לקיום המצעד בעיר. ההפגנות נגד קיום המצעד הפכו אלימות, והמפגינים התפרעו, הבעירו מכולות והתעמתו עם המשטרה.

החרדים זועמים

במגזר החרדי הגיבו בזעם על בקשת הבית הפתוח, והתבטאו נגדו בחריפות. בגלי צה"ל דווח, כי ח"כ אברהם רביץ (יהדות התורה) אמר ש"מדובר באנשים שמייצגים סטייה, ובכדי להצדיק זאת הם הפכו עצמם לאבירי השמירה על הדמוקרטיה". איש העדה החרדית יהודה משי-זהב הזהיר, כי הרבנים לא יוכלו להתעלם מהמצעד השנה. אליהם הצטרף גם פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר, שקרא לשר לביטחון פנים אבי דיכטר להוציא את ארגון הבית הפתוח אל מחוץ לחוק.

מנגד הביעו ארגוני גאווה תמיכה בבית הפתוח. יו"ר תנועת הנוער הגאה של מרצ דרור מזרחי אמר, כי "השנה לא נתפשר, לא על עצרת ולא על כינוס, השנה מצעד הגאווה יתקיים בירושלים ובתל אביב". הוא הודיע על הקמת לובי פוליטי בעד מצעד הגאווה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully