וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרי ישראלי חדש : "ביצי דרקון"

29.1.2007 / 16:22

תכירו את "ביצי הדרקון": פרי אקזוטי שפותח באוניברסיטת בן-גוריון ואחרי כמה שנים של גידול בארץ עושה חיל בשווקי אירופה

מומחים מ[[אוניברסיטת בן גוריון]] בנגב פיתחו באחרונה [[פרי אקזוטי]] קקטוסי חדש בשם "[[ביצי הדרקון]]". אחרי כמה שנים של גידול ואקלום באזורי אקלים שונים בארץ, הוא משווק בחו"ל ועושה חיל בשווקי אירופה. נכון לעכשיו, בשל מחירו היקר רק שלושה חקלאים ישראלים מגדלים אותו ומשווקים אותו בעיקר לחו"ל. בארץ הוא נמכר בכ-30 ¤ לקילו.

"ביצי הדרקון" הוא פרי אדמדם בעל קשקשים. צבעו הפנימי של הפרי הוא אדום סגלגל לוהט. היתרון הגדול שלו הוא שתצרוכת המים שלו היא 10 עד 15 אחוזים בלבד מזו של צמחי החקלאות הרגילים. הפרי החדש חזק ומסוגל לגדול גם בתנאי החום של הכינרת וכנראה גם של הערבה.

הפרי אוקלם בארץ במסגרת מאמצים להכניס גידולי ייצוא חדשים שיאפשרו לחקלאים בישראל להתחרות בשווקי אירופה, בהם צמחי [[קקטוס]], שמקורם במרכז אמריקה. פירות של קקטוסים אלו ידועים בשם [[פיטיות]], וניתן למצוא אותם זה כעשור גם בשוק המקומי.

מי שיצר אותו בארץ ועמל שנים על אקלומו הוא הפרופ' יוסי מזרחי בסיוע תלמידיו ובצוותא עם צוות חוקרים מהאוניברסיטה. פרופ' מזרחי מדגיש, כי ל"ביצי הדרקון" [[פיגמנטים]] אדומים הידועים כאנטי-[[אוקסידנטים]] החיוניים לבריאותו של האדם, [[סיבים תזונתיים]] בכמות גדולה, ויטמינים שונים ו[[טאורין]]: [[חומצה אמינית]] הניתנת במזון לתינוקות ולאנשים שעברו התקפי לב וניתוחים.

"כרגע אנו המדינה היחידה בעולם שמייצרת מכלואים אלו, שיאפשרו לחקלאים שלנו להתחרות בשווקי אירופה בהצלחה", דברי מזרחי. "ביצי הדרקון" נרשמו כזן פטנטי של אוניברסיטת בן-גוריון אצל רשם הזנים של משרד החקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully