וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה ללמוד בבוקר, ועכשיו זה מדעי

16.1.2007 / 13:18

חוקר בריטי מצא ששעות השינה של בני הנוער שונות משל שאר בני האדם, והם ערים יותר בלילה. מה קורה עם חובבי נמנום הצהריים?

בני נוער מתקשים מסיבות רבות לקום בבוקר. וקשה להאשים אותם. עוד יותר מתקשים בני הנוער ללמוד בשעות הראשונות של הבוקר. וכן, אחר סבל רב שנים נמצא הסבר מדעי לתופעה.

פרופסור ראסל פוסטר מאוניברסיטת אוקספורד, טוען כי השינה של בני הנוער שונה משינה אצל מבוגרים. פרופסור פוסטר, מומחה לתפקוד המוח, טוען שעדיף להתחיל את יום הלימודים בבתי הספר התיכוניים בשעות אחר הצהרים בדיוק בשל ההבדלים בשינה בין בני נוער למבוגרים.

פרופסור פוסטר, בעצמו אב לשלושה בני נוער, הסביר כי כשמכריחים תלמידים להגיע לבית הספר לשיעורים המתקיימים בשעות הבוקר התוצאה היא ירידה במוטיבציה, פגיעה בהישגים, ובמקרים קיצוניים גם דיכאון.

בעיתון "מעריב" דווח הבוקר פוסטר, החוקר את השפעת התפקוד היום יומי על המוח, אמר כי זו אכזריות להכתיב לבני הנוער לוח זמנים הגורם לפגיעה משמעותית כל כך בתלמיד.

על פי המחקר בגיל ההתבגרות משתנה הזמן שבו בני הנוער ישנים והם ערים בלילה. לדבריו, רק בגיל 20 מתחיל שעון השינה להתהפך חזרה וכשמבוגרים - חוזרים לתפקד טוב יותר בבוקר. מחקר שנערך בשנה שעברה בארה"ב מחזק את הטענות, תוך שהוא נשען על פעילות הורמונלית אצל בני הנוער, השונה בגילאים אחרים.

לדברי פרופ' פוסטר נצפתה עליה משמעותית בהישגי התלמידים בגרמניה וארה"ב, שם החלו את יום הלימודים בשעות הצהרים. פוסטר סיפר עוד כי שיעור הצלחה במבחן צהריים הוא גבוה יותר, גם אם יום הלימודים התחיל בשמונה בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully