וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום ראשון נגד מפטמי אווזים

8.1.2007 / 15:13

צעד תקדימי: לראשונה הוגש לבית משפט כתב אישום נגד מגדלי עופות שעסקו בפיטום אווזים. החוק האוסר פיטום הוחל באפריל

כתב אישום ראשון מסוגו הוגש היום נגד שני אחים שפיטמו אווזים בניגוד לחוק. החוק האוסר את הפיטום נכנס לתוקף באפריל האחרון, בעקבות פסיקת בג"ץ בנושא. בגלי צה"ל דווח, כי האחים לגזיאל ממושב בן-זכאי, ביקשו ממשרד החקלאות אישור להאכיל אווזים באופן חופשי (ולא לפטמם) ובפועל פיטמו כ-2,000 פרטים ביום.

מכתב האישום עולה, כי הנאשמים הנחו את העובדים הזרים להגדיל בהדרגה את מספר הפעמים בהם הולעטו האווזים מדי יום ואת כמויות תערובת המזון בכל הלעטה. כתוצאה מההלעטה הכפויה נגרם כאב וסבל גופני לאווזים. בחלק מן המקרים חתכו הנאשמים את גופות האווזים והוציאו את הכבדים על מנת לבדוק את איכות ההלעטה שבוצעה ע"י העובדים הזרים. במקרים בהם נמצאו כבדים גדולים במיוחד שולם לעובדים הזרים בונוס.

סעיפי האישום בהם מואשמים האחים: עינוי בעלי חיים, התעללות והתאכזרות, בניגוד לחוק צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים). בנוסף לכך הם האושמו גם בשחיטה לא חוקית של עופות, מחוץ לבית השחיטה בניגוד לתקנות מחלות בעלי חיים.

ב"אנונימוס" מברכים על כתב האישום

מנהל יחידת הפיקוח של משרד החקלאות, רועי קליגר: "הגענו לשני עובדים תאילנדים שבהודעה מסודרת העבירו לנו פרטים וראיות לדבר ביצוע פיטום אווזים. העברנו את זה לתביעה של משרד החקלאות וכעת זה נמצא בהליכים משפטיים".

בעמותת "אנונימוס", עמותה הפועלת למען בעלי חיים, שבעקבות עתירתה לבג"ץ הוחל החוק, מברכים על הגשת כתב האישום ואומרים: "לראשונה, אנו חשים שמתייחסים ברצינות לכל תלונה ומגלים נחישות לחסל את התופעה האכזרית הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully