וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי דרום ת"א לא רוצים אינטגרציה

9.12.2006 / 10:36

עיריית ת"א מאפשרת לתלמידים לבחור את בית הספר העל יסודי בו ילמדו. במפתיע, בדרום לא רוצים ללמוד בבתיה"ס הצפוניים

בעוד כשבוע יתפרסמו תוצאות תהליך הבחירה לבתי הספר העל יסודיים בתל אביב, ואם עד כה טענו תושביה הצפוניים של העיר נגד תוכנית האינטגרציה העירונית, הרי שעתה נראה כי המחאה נגד התוכנית מגיעה דווקא מתושבי הדרום.

הורים לתלמידי תיכון מדרום העיר דורשים מילדיהם לבחור ללמוד בבית ספר קרוב לסביבת מגוריהם, ולא בצפון העיר, מחשש לאפליה ויחס לא הוגן. אם לשניים אמרה לעיתון "תל אביב" כי "ילדי הדרום חשים בצפון כתלמידים סוג ב', זרים ולא רצויים".

גישה זו נתמכת על די מנהלי בתי ספר בדרום העיר, שטוענים ש"תלמידי הדרום מרגישים מנוכרים בצפון" וניסו בשבועות האחרונים לשכנע את תלמידי הדרום ללמוד באזור מגוריהם. למרות תדמית בתי הספר הדרומיים, יש להם יתרונות רבים בדמות כיתות קטנות ויחס אישי. מנהל בית ספר אחד אומר כי "בדרום יש להם סיכוי להגיע להישגים, ההשקעה בהם רבה והם מתחרים עם תלמידים ששווים להם מבחינת היחס".

מנהל אחר אמר כי "אנו מציעים סביבת לימודים איכותית, ומעניקים סיוע שלא ניתן בצפון. לא פעם נתקלתי בזלזול מצד מנהלי בתי ספר צפוניים, שמשוכנעים שפה לומדים פראי אדם, וחלק מההורים נותנים לכך לגיטימציה: במקום לדרבן את התלמידים הטובים ללמוד בדרום ולסחוב את הכיתות קדימה, הם מדרבנים אותם לעבור לצפון".

עיריית תל אביב מסרה בתגובה כי "תוכנית הבחירה מאפשרת לכל תלמיד לבחור את בית הספר הטוב ביותר עבורו. כל תלמיד יעשה את בחירתו המושכלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully