וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים נלחמים בהכחדת הבז האדום

5.6.2006 / 13:22

תלמידי בית הספר של מושב אליקים הקימו לדורס הנדיר "שיכון" קינון עם מצלמות וידאו, שמעבירות בשידור חי את התמונות לכיתות

הבז האדום הוא דורס נדיר, הנמצא בסכנת הכחדה. אחת הסיבות להתמעטות ה[[בז]] בישראל הוא פגיעה באתרי הקינון שלו: בזים מקננים לעתים קרובות בחורים בגגות של בתי מגורים, כך ששיפוץ והחלפה של גגות ישנים מקטין את כמות מקומות הקינון העומדים לרשות הבזים.

במושב אליקים ([[מועצה אזורית מגידו]]), בו נמצאת אחת ממושבות קינון הבזים הגדולות בישראל, ירד מספר הזוגות המקננים בשנים האחרונות בשל שיפוץ חלק מהגגות הישנים במושב.

ילדי בית ספר "התקווה" במושב, המשתתף בפרויקט "פורשים כנף להגנת הנשרים והדורסים בישראל", המשותף למרכז הצפרות הישראלי של החברה להגנת הטבע ולחברת החשמל, נחלצו לעזרת הבזים ובשעה ששופץ בבית הספר אחד הגגות, הוחלט לנצל את השיפוץ כדי "לפצות" את הבזים על אובדן מקומות קינון רבים במושב.

בגג המבנה הותקן "שיכון" ובו עשרה תאי קינון המיועדים לבזים. הבניה נעשתה בשיתוף חברת החשמל במסגרת פעילותה הקהילתית ועל פי הנחיות מקצועיות של מומחי מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע.

בחלק מהתאים הותקנו מצלמות אינפרה-אדום המאפשרות לצפות במתרחש גם בתנאי החשכה השוררת בתוכם. התמונות מועברות למסך המצוי בחדר המדעים בבית הספר. תיבה אחת כבר אוכלסה בהצלחה ע"י זוג בזים, וכעת מקננת בו משפחה מאושרת עם שלושה גוזלים. אחר גדילתם והתפתחותם עד לפריחתם מהקן עוקבים ילדי בית ספר התקווה בעניין רב באמצעות מצלמת הווידאו אשר משדרת את כל המתרחש בתוך קן זה בשידור חי בכיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully