וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיהום יביא למותם של 185 מיליון איש באפריקה

15.5.2006 / 8:22

דו"ח חדש של ארגון סיוע נוצרי מזהיר כי תושבי אזור מדבר סהרה ימותו בשל שינויי האקלים, אם לא יחול שינוי בגישת מדינות האזור

דו"ח חדש של ארגון סיוע נוצרי קובע, כי 185 מיליון בני אדם ימותו עד סוף המאה באזור [[מדבר סהרה]] באופן ישיר בעקבות שינויי האקלים, אם לא יחול שינוי בגישות של מדינות האזור. מחברי הדו"ח קבעו, כי הזיהום באוויר יהיה חמור הרבה יותר, וההתחממות הגלובלית תסייע להרחיב את מרחב ההתפשטות של החיידקים בעולם, ותגרום למקרי מחלות רבים.

לפי הדו"ח, על המדינות המתפתחות לחדול משימוש גובר במשאבים המזהמים את הסביבה, כמו דלק למשל, ולהתחיל ליצור אנרגיה ממקורות טבעיים כגון הרוח והמים, בנוסף לסיוע כלכלי מהמדינות העשירות בעולם.

"חובה על המדינות העשירות לקחת אחריות על כך שגרמו באופן מסוים למשבר הזה, ולהפסיק לחלוטין לשחרר פחמן דו חמצני לאוויר העולם", נכתב בדו"ח "האקלים של העוני – עובדות, פחדים ותקוות".

"השינויים באקלים מתרחשים ובלתי נמנע שהם יימשכו גם בעתיד, ומי שיספוג את המכה הקשה והכוויה יהיו האנשים העניים. אנו קוראים לכל המדינות להעניק סיוע למדינות המתפתחות על מנת שיוכלו להתמודד עם תופעות הטבע הקיצוניות שפוקדות אותנו לאחרונה".

על פי מדענים, בעקבות שחרור גזים רעילים לאוויר העולם ושימוש בחומרי בעירה עלתה הטמפרטורה בעולם במאה ה-20 ב-0.6 מעלות. המדענים מעריכים כי בקצב הנוכחי, עד סוף 2100 יעלו המעלות הממוצעות בשלוש מעלות.

"האסון ההומניטרי הקיים בימים אלו במזרח אפריקה, שם ישנם 11 מיליון בני אדם שנמצאים בסיכון עקב רעב, הוא רק טעימה קטנה של המשבר הענק שצפוי לנו בעתיד אם לא יהיה שינוי", מזהירים בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully