וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החופים הלא מוכרזים נותרו נקיים לאחר הפסח

25.4.2006 / 15:09

לאחר שבפסח אשתקד נאלצו אנשי המשרד לאיכות הסביבה ורשות הטבע לנקות את החופים, בבדיקה שנערכה השנה, הם נמצאו נקיים

מבדיקה שערכו נציגי [[המשרד לאיכות הסביבה]] ו[[רשות הטבע והגנים]] לאחר הפסח במסגרת תוכנית "חוף נקי" עולה, כי החופים הלא מוכרזים נמצאו נקיים, למרות חופשת הפסח הארוכה.

במסגרת תוכנית "חוף נקי" נבדק, מדי שבועיים, מצב ניקיון החופים הלא מוכרזים ברחבי הארץ והמדד מפורסם באתר האינטרנט של המשרד לאיכות הסביבה.

רני עמיר, ראש תוכנית "חוף נקי" אמר בעקבות הממצאים, כי "אין ספק שנושא ניקיון החופים ושמירתם עלה שלב משמעותי בתודעת הציבור הישראלי. מצב החופים לאחר חופשת הפסח הינו הוכחה מובהקת לכך - בבואנו לבדוק את מצב החופים גילינו חוף נקי, כאשר מצבורי אשפה רוכזו על ידי הציבור בנקודה ספציפית בחוף. זאת, בניגוד למצב חופים אלו לאחר חופשת הפסח אשתקד, אשר הצריך מאיתנו עבודה אינטנסיבית בניקיונם. השלב הבא הוא הפנמת הציבור את פינוי מצבורי אשפה אלו אל מחוץ לשטח החוף".

בישראל כ-185 ק"מ של חופים בים התיכון וכ-14 ק"מ חופים במפרץ אילת, כאשר כ-150 ק"מ מתוכם הינם חופים לא מוכרזים, העשירים בחי והצומח ומהווים משאב תרבותי, כלכלי וסביבתי בעל ערך.

מרבית החופים הפתוחים והלא מוכרזים סובלים מהזנחה והצטברות של פסולת מוצקה, המהווה מפגע אסתטי, בריאותי ובטיחותי לציבור ולבעלי חיים ימיים וחופיים, כאשר חלקה של פסולת זו, מקורו בציבור לא אחראי המבלה בחופים אלו ומשאיר אחריו שאריות לכלוך, וחלקה, מקורו מהים בארצות שכנות.

תוכנית "חוף נקי" פעילה מיוני 2005 ותוצאותיה הנמדדות פעם בשבועיים, מעידות כי חל שיפור מהותי ברמת הניקיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully