וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד אפליית ערבים בקבלה למעונות

26.10.2005 / 17:51

מרכז עדאלה עתר לבית המשפט, בדרישה לבטל את השימוש בשירות הצבאי כקריטריון לקבלה למעונות הסטודנטים באוניברסיטת חיפה

מרכז עדאלה הגיש היום עתירה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד אוניברסיטת חיפה, בדרישה לבטל את השימוש בשירות צבאי, לאומי, עתודה או מילואים כקריטריון לקבלה למעונות הסטודנטים באוניברסיטת חיפה. הארגון טוען שקריטריון זה אינו חוקי ומפלה נגד הסטודנטים הערבים על רקע לאומי.

את העתירה הגיש הארגון בשם שלוש סטודנטיות ערביות, אשר בקשותיהן להתקבל למעונות הסטודנטים באוניברסיטה נדחו, וזאת על אף מצבן הכלכלי הקשה והתדירות הנמוכה של התחבורה הציבורית מיישוביהן. בית המשפט התבקש להוציא צו זמני,שיחייב את האוניברסיטה להשאיר מקומות במעונות לשלושת הסטודנטיות עד להכרעה סופית בתביעה.

תהליך קבלת זכאות למעונות

תהליך הקבלה למעונות הסטודנטים באוניברסיטה נקבע על פי השוואת נתוני בקשת המועמד עם נתוני בקשות מועמדים אחרים. נתוניו האישיים של כל מועמד מתורגמים לנקודות וזאת בהתאם לניקוד שנקבע מראש על ידי ועדת המעונות. קבלת סטודנט למעונות מותנית בצבירת 61 נקודות לפחות.

מועמד אשר עשה שירת צבאי מקבל 20 נקודות, בעוד שסטודנט שלא עשה שירות צבאי אינו זוכה לניקוד זה. סטודנט שמשרת במילואים מקבל אוטומטית עוד 5 נקודות, שמתווספות ל-20 הנקודות הראשונות, וביחד מהווים 41% מסה"כ הנקודות, שיש לצבור כדי להיות זכאי למעונות.

העותרים טענו עוד, כי הקריטריון של השירות הצבאי אינו מהווה קנה מידה רלבנטי למדידת הצורך של סטודנט במעונות.

האוניברסיטה: אחוז הסטודנטים מבני המיעוטים במעונות לא נפגע

דוברת אוניברסיטת חיפה, נחמה וינטמן, מסרה בתגובה, כי "הקבלה למעונות הינה על בסיס קריטריונים אקדמיים (הישגיות ומצוינות אקדמית) וסוציו-אקונומיים (מצב כלכלי, אזור מגורים) וכן נתונים מיוחדים כמו נכות, משפחה חד הורית, מספר נפשות במשפחה, שירות צבאי וכו'.

"אנו מבקשים לציין כי אחוז הסטודנטים מבני המיעוטים במעונות לא נפגע גם השנה והוא עולה בצורה משמעותית על חלקם היחסי מכלל הסטודנטים באוניברסיטה. הקריטריון של שירות צבאי/לאומי מבוסס על שיקול כלכלי, שכן בתקופת השירות הסטודנט לא יכול להשתכר.
לדאבוננו אנו נאלצים לדחות פניות של סטודנטים מכל המגזרים וזאת בשל הביקוש הגבוה שהוא מעל יכולת ההיצע.

"האוניברסיטה עושה מאמצים ופועלת במספר כיוונים להגדלת מספר המיטות לכלל הסטודנטים. לאור האמור לעיל, אין כל בסיס לטענה על אפליה של סטודנטים ערבים בקבלה למעונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully