וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צים" חוזרת בה מהכחשת המעורבות בתאונה ביפן

2.10.2005 / 22:00

דובר "צים" הודיע כי החברה תקבל את האחריות אם יימצא שספינתה היתה מעורבת בתאונה הקטלנית ביפן, בה נהרגו שבעה מלחים

חברת "צים אסיה" אינה מוציאה מכלל אפשרות כי אניית המטען שלה אכן הייתה מעורבת בתאונה, בה נספו באמצע השבוע שעבר שבעה דייגים יפנים.

לאחר שהחברה הכחישה אתמול בתוקף כל קשר לתאונה, מסר הערב הדובר שלה, רני רהב, כי אם בסופו של דבר יתברר שאניית צים כן הייתה מעורבת בתאונה, תיטול על עצמה החברה את מלוא האחריות ותשתף פעולה עם הנוגעים לדבר ביפן ובישראל.

שרון קדמי, אורי בלאו - יפן, אורה קורן ויואב שטרן, כתבי "הארץ" מוסיפים:

שר התחבורה, מאיר שיטרית, הורה היום לרשות הספנות והנמלים לשלוח להונג קונג חוקר על מנת שיבדוק האם היתה מעורבת האוניה "צים אסיה" הישראלית בתאונת "פגע וברח", בה נהרגו שבעה אנשי צוות של ספינת דייגים יפנית. הונג קונג, אליה נשלח החוקר, היא היעד הבא של האוניה.

כלי התקשורת ביפן דיווחו אתמול בבוקר שספינה ישראלית של "צים אסיה" חשודה בפגיעה בספינת דיג יפנית לפני שלושה ימים, שגרמה למותם של שבעה דייגים. התאונה התרחשה במי האוקינוס השקט, באוקאידו, האי הצפוני של יפן.

על פי הדיווחים, הספינה הישראלית נמלטה ממקום האירוע מבלי שדיווחה על הפגיעה ומבלי שניסתה לסייע לדייגים. הספינה הישראלית, שאותרה באמצעות לווין ורדאר, עגנה אתמול בבוקר בנמל פוסאן שבדרום קוריאה. אנשי צוותה נחקרו על ידי משטרת דרום קוריאה, אך 20 מלחיה לא שיתפו פעולה עם החוקרים. מחקירת המשטרה עולה, כי בזמן התאונה שייטו באזור 16 ספינות גדולות. כל הספינות נבדקו, ורק על הספינה הישראלית נמצאו סימני פגיעה.

עוד דווח ממשטרת דרום קוריאה, כי לספינה הישראלית, השוקלת 4,000 טונות, סימני פגיעה באורך 30 מטרים ועליהן סימני צבע לבן, הזהה לצבעה של ספינת הדיג. משטרת קוריאה שלחה דגימה מהצבע, צילום של יומן הספינה ואת רישומי הג'י-פי-אס למשטרת יפן.

התקשורת ביפן מדווחת כי לשבעה מאנשי הצוות אזרחות ישראלית. אחד השוטרים הקוריאנים סיפר כי בחקירתו של קברניט הספינה, משה בן דוד, הוא נשאל אם שייט בסביבות אוקאידו. לדבריו, בן דוד השיב כי הוא "לא מכיר מקום בשם אוקאידו". בנוסף אמר בן דוד כי הוא לא זוכר שהתנגש בכלי שיט כלשהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully