וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: לעולם לא נשלים עם דו-קיום

11.7.2005 / 19:55

מחמוד א-זהאר: נסיגת ישראל לקווי 67' תהיה פתרון זמני בלבד. חמאס לרשות: נתקו המגעים עם ישראל בגלל תוואי הגדר בירושלים

היום פורסם בעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" ראיון עם בכיר החמאס מחמוד א-זהאר, בו הוא אומר במלים ברורות כי תנועתו לעולם לא תהיה מוכנה לדו-קיום עם ישראל, גם אם זו תיסוג לקווי 1967. "לעולם לא. זה יכול להיות פתרון זמני לחמש או עשר שנים לכל היותר. אבל בסופו של דבר, כל פלסטין חייבת לחזור להיות מוסלמית, וישראל תימחק מעל פני האדמה".

א-זהאר גם הביע הבנה למניעי מבצעי הפיגועים בלונדון, ותלה את האשמה בהתנהגותם השחצנית של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ושל ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר. "אילולי נשלחו חיילים בריטים לבגדד ולבצרה, היו חסים היום על לונדון", אמר.

במקביל קרא היום החמאס לרשות הפלסטינית להחרים את המגעים עם ישראל כל עוד נמשכת בניית גדר ההפרדה בתוואי עוטף ירושלים, שאושר אמש על ידי הממשלה. התוואי צפוי לנתק כ-55 אלף מתושבי מזרח ירושלים המחזיקים באזרחות ישראלית מן העיר.

שייח' חסן יוסוף, בכיר בהנהגת החמאס בגדה המערבית, אמר לכתבים כי "הרשות הפלסטינית מתבקשת כעת להשעות את כל המפגשים והמגעים על הישארלית, ולפעול יחד עם ערבים, מוסלמים ועם הקהילה הבינלאומית כדי לעצור את כל הצעדים המכוונים לייהוד ירושלים".

יוסוף הזהיר ש"אל לנסיגה הצפויה של ישראל מרצועת עזה להטות את תשומת לבנו מירושלים, על אף שמדובר בהישג שחרור כביר". יוסוף הזהיר שחמאס "לא תעמוד מנגד נוכח ניסיונות ישראל לבודד את ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully