וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שלושה ימים לצער בעלי חיים

תולי שרגאי

7.6.2005 / 14:48

בכלביית העמותה בר"ג מטפלים בכלבים שאף אחד לא רוצה לאמץ. לבעל הבית נמאס לחכות לשכר הדירה והמקום בסכנת סגירה

80 בעלי חיים נמצאים כיום בכלביה של עמותת צער בעלי חיים ברמת גן. מרביתם הגיעו מהרחוב, ולשם הם כנראה יחזרו גם ביום חמישי הקרוב, לאחר שהכלביה תיסגר, כיוון שלעמותה אין כסף לתשלום שכר דירה. מזה שנה מפגרת העמותה בתשלום, וכעת הודיע בעל השטח כי סבלנותו פקעה וכי אם עד ליום חמישי, מחרתיים, לא יועבר אליו הכסף, הוא יפנה לבית המשפט ויבקש לפנות את הכלביה.

זה עלול להיות סוף עצוב לא רק לכלבים, אלא גם לפעילותה של העמותה הראשונה בארץ לטיפול בחיות בית, ולגישה השונה שהיא הובילה בטיפול בבעלי חיים. עמותת צער בעלי חיים רמת גן הוקמה כבר בשנת 1944. האישה שהקימה אותה תמכה בה עד למותה בראשית שנות ה 90', ולאחר מכן קיבלה העמותה תמיכה מארגונים אחרים לזכויות בעלי חיים. תמיכה זו הופסקה לאחרונה והכלביה, המתקיימת מתקציב ממשלתי שנתי העמד על שתי משכורות ממוצעות במשק (15 אלף שקל) ובעיקר תרומות של מתנדבים, הגיעה לגירעון של 100 אלף שקל.

כל הארגונים המטפלים בבעלי חיים בישראל אינם משופעים בכסף, אולם שי דיין, מתנדב בעמותה, מסביר כי מדובר בעמותה שונה לגמרי מכל העמותות האחרות, ומכאן גם הקשיים הכספיים הגדולים. "הכלביה שלנו מיועדת פחות לאימוץ ויותר לשיקום. כל בעל חיים שאנחנו רואים בכביש אנחנו לוקחים אותו. יש אצלנו כלבים שעברו התעללות ומקבלים טיפול כך שיוכלו לחזור לחיות אצל משפחה. יש לנו חתולים עיוורים וחתולים חולי איידס. כשמטפלים בבעלי חיים כאלה מובן שקצב האימוץ נמוך בהרבה, ולמעשה עבור רוב בעלי החיים הכלביה היא הבית הקבוע". בניגוד לעמותות צער בעלי חיים אחרות, בעמותה הרמת גנית לא מורדם אף בעל חיים, "גם כשסיכויי ההחלמה שלו נמוכים מאפס", אומר דיין. להיפך, העמותה קולטת בעלי חיים שהיו מועמדים להרדמה בעמותות אחרות.

לדברי דיין, עד היום לא עסקה העמותה בגיוס כספים, והיא פועלת באמצעות מתנדבים, בהם בנות שירות לאומי, תלמידי תיכון ואף מבצעי עבודות שירות. "לא פעם המתנדבים מוציאים מהכיס 2,000 או 3,000 שקלים והולכים לווטרינר עם איזה כלב. אני כבר עשיתי את זה שלוש פעמים", אומר דיין. כעת, לנוכח המצב אליו הגיעו, פונים אנשי העמותה לכל מי שיכול לתרום – אוכל, צעצועים לכלבים, ובעיקר כל סכום שהוא, שייאפשר את המשך קיום הכלביה.

תרומות ניתן להעביר לחשבון מספר 612731 בסניף 46 של הבנק הבינלאומי הראשון, על שם צער בעלי חיים רמת גן. המחאות ניתן לשלוח לצער בעלי חיים, חפץ חיים 4 רמת גן. ניתן גם לתרום באמצעות אתר העמותה (ראו קישור מצורף).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully