וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת יש"ע מוכנה לסולחה עם מנכ"ל תנובה

25.11.2004 / 15:28

המועצה הודיעה על חרם צרכנים, בעקבות דברי המנכ"ל כי השליטה בשטחים היא כמו סרטן בלב המדינה. ניסיון לצרף את החרדים לחרם כשל. התנועה הקיבוצית: המתנחלים מנתקים עצמם מהמדינה

מועצת יש"ע מוכנה להיפגש עם מנכ"ל תנובה, אריק רייכמן, כדי להביא לסיום המשבר בין הצדדים, בעקבות חרם הצרכנים שהטילה המועצה על החברה. החרם הוכרז אתמול, בעקבות דברי רייכמן כי השליטה בשטחים היא כמו סרטן בלב המדינה. בקול ישראל דווח, כי גורמים במועצה אומרים, שאם יקרא להם המנכ"ל לפגישה, הם ישמחו לבוא ולמצוא דרך ליישר את ההדורים. לדברי המזכיר המדיני של המועצה, יהושע מור יוסף, רק לאחר הפגישה יקראו במועצת יש"ע להפסיק את החרם.

כתבי "הארץ" אלי אשכנזי ואיילה צורף מוסיפים:

ראשי התנועה הקיבוצית יצאו היום בהתקפה על מועצת יש"ע, בעקבות החרם. ראשי יש"ע הודיעו על החרם, בעקבות דבריו של רייכמן בראיון לפני שבועיים, כי "לא תהיה פה כלכלה בריאה בלי יציאה מהשטחים. השליטה שלנו בשטחים היא כמו סרטן ממאיר בלב המדינה. לא תהיה חברה בריאה בלי התנתקות מסרטן הכיבוש".

ראשי התנועה הקיבוצית, שתהיה הנפגעת העיקרית מחרם צרכנים על תנובה, הוציאו הודעת גינוי ובה כתבו, כי "במאבקם בתנובה החליטו המתנחלים להתחיל בתהליך ההתנתקות ממדינת ישראל". עוד נכתב בהצהרה כי "מי שרוצה להטיל חרם על כל מי שלא חושב כמותו, יגלה במהרה שהרוב במדינת ישראל מטיל עליו חרם בחזרה".

מועצת יש"ע החליטה לפרסם את ההחלטה היום בעיתונים שונים - "בשבע", "הצופה" ו"מקור ראשון". בעיתונים תתפרסם מודעה שבה מתפרסם לוגו מטושטש של תנובה. על הלוגו מתנוסס הכיתוב "חרם צרכנים על תוצרת תנובה".

בכירי מועצת יש"ע ניסו לגייס למאבקם את הציבור החרדי, אך העיתונים החרדים סירבו לפרסם את מודעת החרם. הערכות בענף גורסות כי משרד הפרסום גל BSD - משרד בעל כוח רב יחסית בענף, המטפל בתקציב תנובה במגזר החרדי - הפעיל את השפעתו כדי שהמודעות לא יתפרסמו בעיתוני המגזר החרדי. "אנו נפיץ את המידע אודות החרם בקרב הקהל החרדי גם ללא העיתונים שלהם. נדביק כרזות ברחובות, ליד הכניסות של המכולות ונחלק פשקווילים", אמר מור-יוסף.

מתנובה נמסר בתגובה, כי "הדברים נאמרו על ידי אריק רייכמן במסגרת הדיון הציבורי הנוקב המתנהל בימים אלה בנוגע להתנתקות. תנובה מצרה על כך שנעשה שימוש בדברים אלה כאילו הם מייצגים את עמדת החברה. תנובה היא חברה כלכלית, נטולת עמדה פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully