וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות: הרב מצגר הטריד מינית גברים

25.4.2003 / 8:33

"מעריב": 4 גברים טוענים שהרב הראשי ביקש מהם להוריד חולצה ומישש את גופם; מצגר: זו עלילת כזב חסרת שחר; "הארץ": הרב בקשי דורון סייע שלא במתכוון לטיוח חשדות נגד הרב מצגר

ארבעה גברים טוענים כי הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, הטריד אותם מינית. כך מדווח "מעריב". אחד מהגברים, חילוני, טוען כי הרב מצגר מישש את גופו במהלך חתונה של חברה, שבה ערך הרב את הטקס בסוף שנות ה-80.

עדות אחרת המדווחת במעריב היא של גבר דתי, הטוען כי הרב ביצע בו מעשים דומים במהלך פגישה אישית ביניהם שבה דנו באפשרות של קידומו המקצועי. לפי העדות, הרב ביקש מהאיש להוריד את חולצתו, מישש את חזהו והביע התרשמות ממבנה גופו. עוד דווח כי הרב ביקש למשש את שרירי רגליו של המתלונן.

המתלונן השלישי דיווח על נגיעות דומות מצד הרב, שהתרחשו בפגישה שנערכה בין השניים סמוך לכיכר דיזנגוף בתל אביב. המתלונן סיפר למעריב עוד כי הדברים הובאו לידיעתו של הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב אליהו בקשי דורון, ב-98'. הרב בקשי דורון אישר את הדברים בשיחה עם העיתון. יצוין, כי הרב בקשי דורון הגדיר את בחירתו של מצגר לרב ראשי כ"חילול השם".

המתלוננים עברו בדיקת פוליגרף במכון הישראלי לפוליגרף בהנהלת ויקטור כהן, כדי לוודא את אמיתות עדותם. מעריב מדווח כי בשאלות הספציפיות והמדויקות שנשאלו, נמצא כי הם דוברי אמת.

הרב מצגר מכחיש את האשמות המתלוננים מכל וכל, וטוען כי זהו ניסיון להכפיש את שמו טרם היבחרו לרב ראשי. הרב מצגר נבדק - בהקשר לתלונה האמורה - בשני מכוני פוליגרף נפרדים, ובשניהם נמצא דובר אמת. יועץ התקשורת של הרב מסר בתגובה לוואלה! חדשות כי "גורמים רבניים מפורסמים מוכנים לרדת לשאול תחתיות ולהעליל כזב ושקר גס. לאחר שנכשלו בהאשמות לגבי רדיפת נשים, עברו להאשמות לרדיפת גברים. בשלב הבא יגיעו כנראה לרדיפת בעלי חיים". עוד נמסר כי "רק חקירה משטרתית של 'שכירי החרב' המשמיצים והמנסים להוציא דיבה חמורה על הרב, תחשוף את מי שעומד מאחורי המתלוננים ותוציא את האמת לאור". סגן השר לענייני דתות מטעם המפדל, הרב יצחק לוי, אמר בראיון לגלי צה"ל כי הוא מאמין בחפותו של הרב מצגר.

בקשי דורון נאבק במינוי מצגר

עיתון "הארץ" פירסם הבוקר כי על אף התנגדותו האקטיבית של הרב בקשי דורון למינויו של מצגר כרב ראשי לתל אביב ב-1998, נתן בקשי דורון יד, שלא במתכוון, לטיוח החשדות שעלו באותה עת נגד מצגר. מסמכים שונים שהגיעו לידי "הארץ" מתארים את מאבקו הקשוח של הרב בקשי דורון ורבנים נוספים נגד קידומו של מצגר לתפקיד הרב הראשי של תל אביב, אך ביניהם גם מופיע "מסמך הטיוח", שבדיעבד הכשיר את בחירתו של מצגר להיות הרב הראשי של ישראל.

ב-1998 הושעתה תעודת ה"כושר" של הרב מצגר לכהן כרב ראשי של עיר גדולה, בעקבות חשדות רבים לעבירות על ההלכה ועל החוק, שהצטברו נגדו. בתום הליך מסורבל, מונו בידי מועצת הרבנות הראשית שלושה מהרבנים הבכירים בישראל, כדי להחליט האם להשיב לו את התעודה. הרבנים היו הרב בקשי דורון, רבה של חיפה, הרב שאר ישוב הכהן, ורבה של רחובות, הרב שמחה הכהן קוק. בשימוע נדונו תלונות, שבבסיסן תלונת נהגו של מצגר שטען כי מעסיקו החתים אותו שלא בידיעתו כעד על עשרות כתובות; זאת, כדי שיוכל לנהל כמה שיותר חתונות בלילה. על כל חופה היה גובה בין 1,000-500 דולר. בדיקה שהזמינה הרבנות הראשית מגרפולוג ביססה את החשדות לזיופים. במהלך השימוע התחמק מצגר גם משאלותיו של הרב בקשי דורון על חשדות נוספים - בהם להתנהגות לא צנועה. לבסוף הגיעו הצדדים להסכמה כי מצגר לא יהיה הרב הראשי של תל אביב, ובתמורה - הכושר יוחזר והרב בקשי ועמיתיו יוותרו על השלמת הבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully