וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תומכת בהמתות חסד לחתולים תפקח על חוק צער בעלי חיים"

תמר נהרי

9.7.2002 / 15:47

כך טוענים ארגונים לרווחת בעלי החיים שמתנגדים למינויה של ד"ר דגנית בן דב; התפקיד נחשב לאחת המשרות המשפיעות ביותר בתחום ההגנה על בעלי חיים; משרד החקלאות: "היא המתאימה ביותר"

ביקורת חריפה בקרב ארגונים לרווחת בעלי החיים בשל הכוונה למנות את וטרינרית אגודת צער בעלי חיים תל אביב, ד"ר דגנית בן דב, לממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות.

כעשרה מהארגונים שיגרו לאחרונה מכתב לשר החקלאות בעניין, בו הם מצהירים כי אין בכוונתם לשתף פעולה עם ד"ר בן דב, לכשתתמנה רשמית לתפקיד, הנחשב לאחת המשרות הציבוריות המשפיעות ביותר בתחום ההגנה על בעלי חיים בארץ. בין החתומים על המכתב עמותת "תנו לחיות לחיות", אגודת "אס.או.אס חיות", העמותה למען החתול ואגודות צער בעלי חיים חיפה ורמת גן.

מקור ההתנגדות הארגונים למינויה של בן דב בסכסוך אידיאולוגי חריף בין אגודת צער בעלי חיים תל אביב, ובין מרבית הארגונים והעמותות האחרים הפועלים בארץ. אגודת צער בעלי חיים תל אביב מצדדת בהמתות חסד המוניות של חתולי רחוב, מתוך ההשקפה כי חייהם ברחוב הם חיי סבל.

מרבית העמותות האחרות בארץ מביעות התנגדות נחרצת ליישום האידיאולוגיה של בן דב וארגונה, הכוללת המתת אלפי חתולים מדי שנה. שיאו של העימות בין הארגונים אירע לפני שנה, כשאגודת צער בעלי חיים תל אביב פרשה (או הודחה) על הרקע הזה מארגון "נח", הפועל כארגון הגג של אגודות בעלי החיים בארץ. העימות בין הארגונים הגיע גם לערכאות משפטיות בהזדמנויות אחדות.

בצער בעלי חיים תל אביב טוענים, כי בניגוד למרבית העמותות האחרות פתוחים שערי העמותה בפני כל החיות המשוטטות, והם נאלצים להתמודד עם מספרים גדולים מאד של חתולים וכלבים נטושים, שהסיכוי למצוא להם בתים מאמצים זעום. זאת, בשעה שעמותות אחרות הנמנעות מהמתות חסד בהיקף רחב מסרבות לקלוט רבות מהחיות המשוטטות. במצב זה, נטען שם, לא נותר אלא להמית את מרבית בעלי החיים הנקלטים בעמותה.

"ד"ר בן דב נמצאה המתאימה ביותר"

במכתב ששיגרו הארגונים לשר החקלאות נכתב, בין היתר: "מינויה של הכוהנת הגדולה של מדיניות ההמתה ההמונית לעמוד בראש מנגנון אכיפת חוק צער בעלי חיים, היא יותר מיריקה בפרצופם של עשרות ארגונים למען בעלי חיים. הדעת אינה סובלת כי מינוי כה בוטה, מגמתי ומוטעה, יעבור ללא התנגדות חד משמעית ונמרצת מצד ציבור גדול של חובבי חיות בישראל. מינוי זה מזכיר ימים וארצות בהם מונו לתפקידים לא האנשים הטובים והמתאימים, אלא האנשים הנוחים לשלטון". לארגונים הצטרפה השבוע ח"כ נחמה רונן, ששיגרה לשר החקלאות שאילתה בנושא.

ממשרד החקלאות הועברה תגובה מפורטת לטענות הארגונים, ולשאילתה של ח"כ רונן. הדוברת מסרה, כי מינויה הצפוי של בן דב בא לאחר שלמכרז החיצוני שהוצא לפני חודשים אחדים לתפקיד לא ניגשו מועמדים מתאימים. "במצב כזה מאפשרות התקנות למנות מינוי מנהלי ולהוציא התפקיד למכרז תוך שנה. במסגרת זו רואיינו שלושה מועמדים, וד"ר בן דב נמצאה המתאימה ביותר". הדוברת מציינת עוד, כי "ד"ר בן דב טרם מונתה לתפקיד", וכי "אם לארגונים יש הסגות על מינויה נשמח לשמוע אותן עניינית לפני המינוי".

את תגובתה של ד"ר בן דב לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully