וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס של 10,000 שקלים הוטל על יו"ר ועד הרכבת

14.2.2012 / 21:29

גילה אדרעי ושני בכירים נוספים בוועד עובדי הרכבת נקנסו בשל הפרת ההסכם עם הנהלת הרכבת. במידה ותהיה הפרה נוספת של ההסכם, קבע בית הדין, יוטלו קנסות נוספים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן דוד)

בית הדין לענייני עבודה הטיל הערב (שלישי) קנס בסכום של 10,000 על שלושה חברי ועד עובדי הרכבת, ובתוכם יו"ר הוועד גילה אדרעי, בשל הפרת ההסכם עם הנהלת הרכבת. במידה ותהיה הפרה נוספת של ההסכם, קבע בית הדין, יוטלו קנסות נוספים.

מוועד עובדי הרכבת נמסר כי "הנהלת הרכבת ממשיכה בהתנהלותה הכוחנית, כשהיא מתכוונת להשעות את חברי הוועד והובדים על רעק הפגנה שיהיתה ביום ראשון בלוד". חברי הוועד הוסיפו כי יש בידם "הוכחות שההנהלה משקרת וממציאה סיפורים על אלימות, זאת כדי להשעות את חברי הוועד, לשבור את רוחם של העובדים ולהכשיל את המאמצים לייצר שקט תעשייתי לקראת הפגישה עם יו"ר ההסתדרות ושר התחבורה". בנוסף, הציב ועד העובדים דרישה של התערבות השר באופן מיידי בנעשה.

שר הפנים אלי ישי הפציר מוקדם יותר בעובדי הרכבת לכבד את הוראות בית המשפט "ותמצאו רבים לצדכם, ואני בתוכם, מתוך הערכה וכבוד לעבודתכם ולצדקת מאבקכם. מחובתי לומר לכם שאתם פוגעים בעצמכם ובמאבק. כולנו שווים בפני החוק ואין איש מעליו. ישי הוסיף כי "המאבק שלכם היום הוא מאבק של רבים אחרים מחר, אך זו איננה הדרך".

נציגים מטעם עובדי הרכבת בבית הדין לעבודה, בתמונה: גילה אדרעי, פברואר 2012. דרור עינב
אדרעי בדיון, הערב/דרור עינב

מוקדם יותר הערב נקטע הדיון בבית הדין לעבודה בין ועד עובדי הרכבת לבין הנהלת הרכבת מספר פעמים לאחר שיו"ר הוועד, גילה אדרעי, התפרצה מספר פעמים והפריעה למהלך הדיון. "אתם שקרנים", הטיחה אדרעי בנציגי ההנהלה, מה שהוביל את השופטת להוציא אותה מהאולם יחד עם שאר חברי הוועד, שהשתעלו והרעישו ובכך הפריעו למהלכו התקין של הדיון. בנוסף, גידפו חברי הוועד את חברי ההנהלה ועורכי דינם. בהמשך הוחזרו לדיון אך הוצאו ממנו שוב בשל הפרעות נוספות.

חברי הוועד לא הגיעו לדיון שנקבע לשעות הבוקר, והתייצבו רק כמה שעות מאוחר יותר. אדרעי הסבירה כי "אני גרה בחיפה. אין לי כנפיים, גם אם אני אחראית על הרכבת לוקח לי זמן להגיע". היא המשיכה ואמרה כי היא "מאוד מצטערת שבסוף הש.ג אשם. אנחנו עושים הכל לפי החוק, מבקשים קצת סבלנות כמו שהיה כששבתנו ארבעה ימים עבור האוכלוסייה היותר חלשה. תהיו סבלניים גם כלפינו".

בהתייחסה לטענות לפיהן הפר ועד העובדים את צו המניעה שוצא אחרי שבחרו להשבית את מערך הרכבות אמרה אדרעי במהלך הדיון כי עובדי החברה נהגו כחוק ועל פי סיכום עם ההסתדרות ומשרד התחבורה, הודיעו על השביתה 48 שעות מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully