וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

19 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע בירושלים

ורד כהן-ברזילי ומוטי גל

18.6.2002 / 14:48

מתאבד פוצץ עצמו באוטובוס, לפחות 40 נפצעו; בין הנפגעים תלמידים רבים; נהג האוטובוס, רחמים צדקיהו, נפטר מפצעיו; שרון בזירת הפיגוע: נמשיך להילחם בטרור; הרשות גינתה

19 בני אדם נהרגו, ועשרות נפצעו בפיגוע קשה שאירע הבוקר סמוך לצומת פת בירושלים, סמוך לשכונת גילה. מחבל מתאבד פוצץ עצמו בתוך האוטובוס, שהיה מלא בנוסעים. הפיגוע אירע סמוך לבית ספר תיכון, ובין הנפגעים תלמידים רבים. ככל הנראה, כל מי שהיה בתוך האוטובוס נפגע. עד כה הותרו לפרסום שמותיהם של שניים מההרוגים: רחמים צדקיהו, בן 51, נהג האוטובוס, יובא למנוחות ב-17:00 בהר המנוחות בעיר; שירי נג'רי, בת 22, תושבת שכונת גילה, תובא למנוחות בשעה 17:45 בגבעת שאול.

ממד"א נמסר כי, לפחות 40 בני אדם נפצעו בפיגוע. הפצועים פונו לבתי החולים הדסה הר הצופים, הדסה עין כרם, ביקור חולים ושערי צדק בעיר. 4 פצועים נפגעו באורח קשה, 6 באורח בינוני ו-18 קל. שניים מן הפצועים נפטרו בבתי החולים זמן קצר לאחר פינויים ופצועה נוספת מתה לפני הצהריים על שולחן הניתוחים בבית החולים הדסה עין כרם.

ראש הממשלה, אריאל שרון, הגיע באופן נדיר לאתר הפיגוע בירושלים. לאחר שהביט בשורת הגופות המוטלות על הכביש, סירב ראש הממשלה להשיב לשאלות עיתונאים והסתפק בהצהרה קצרה. "התמונות הנוראות של מעשי הרצח הפלסטינים חזקות יותר מכל מילה", אמר שרון. "מעניין לאיזה מדינה פלסטינית הם מתכוונים, על מה הם מדברים. הדבר הנורא הזה שאנו רואים הוא המשך הטרור הפלסטיני ובטרור הזה חייבים להילחם - וזאת נעשה".

ראש הממשלה כינס בעקבות הפיגוע התייעצויות ביטחוניות, בהשתתפות שר הביטחון בנימין בן אליעזר. בקול ישראל דווח, כי ההערכה היא שצפויה תגובה ישראלית לפיגוע. השר דני נווה אמר בעקבות הפיגוע כי על ישראל להיכנס מחחדש לערים הפלסטיניות, להישאר שם עד הקמת אזורי החיץ, כפי שמציע ראש השב"כ אבי דיכטר. במקביל, טען נווה, יש לגרש את ערפאת מהאזור.

בצהרים התקשר אלמוני למשרדי סוכנות הידיעות "רויטרס" וטען כי הוא אביו של המתאבד. לטענתו, המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות הבוקר בירושלים הוא מוחמד אל גול, סטודנט באוניברסיטת א-נג'אח בשכם. האב אמר כי הוא "מאוד שמח" לשמוע שבנו הוא המחבל המתאבד.
קודם לכן דווח, כי לפיגוע אחראים אנשי הזרוע הצבאית של הפתח בבית לחם. ייתכן שלשיגור המחבל המתאבד אחראי פעיל הפתח ואליד סביח, שצה"ל התנקש בחייו אתמול.

חבר הקבינט הפלסטיני, סאיב עריקאת, גינה בשם הרשות את פיגוע התופת בירושלים. בראיון לרשת סי.אן.אן אמר עריקאת, כי "הרשות הפלסטינית חוזרת על עמדתה נגד הרג אזרחים, ישראלים ופלסטינים". עם זאת הדגיש השר הפלסטיני, כי לא ניתן להאשים את הרשות באחריות לפיגוע.

תושבת גילה: "עכשיו גם זה נפל עלינו"

אוטובוס של חברת אגד שמספרו 32-א יצא בשעה 07:46 משכונת גילה לכיוון התחנה המרכזית בירושלים. הפיצוץ העז אירע סמוך לשעה 8:00 ברחוב דב יוסף. ככל הנראה, הפיצוץ התרחש מספר דקות לאחר שהאוטובוס עצר בתחנה בכפר בית צפפה. על פי אחת ההערכות, המחבל עלה בתחנה זו. מכונית פרטית נוספת נפגעה מהדף.

עד ראיה לפיגוע, דוד, שעמד במכוניתו בצומת פת סיפר לגלי צה"ל: "הייתי בדרך הביתה, האוטובוס יצא מהתחנה היה פיצוץ אדיר, עשן, חלקים, גופות - פשוט זוועה".

תושבת גילה, יהודית בן הרוש, 51, נסעה במכונית פרטית מאחורי האוטובוס. היא נסעה לאוניברסיטה העברית, מקום עבודתה, עם בעלה ושכנתה. בן הרוש סיפרה ל"הארץ" כי משפחתה סבלה מזה זמן רב מהירי על גילה. למרות שהם אינם מתגוררים בקו האש, שמעו בני המשפחה מדי ערב את קולות הירי. "העצבים שלנו מרוטים, ועכשיו גם זה נפל עלינו", אמרה.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב מיקי לוי, אמר כי משטרת ירושלים נערכה מאז אתמול בצהריים בשל התרעות על פיגוע. "ההתרעה היתה לא ממוקדת", אמר לוי. "אם היתה ממוקדת היינו יכולים לפרוס את הכוחות במקום מסויים".

ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, אמר כי מדובר בפיגוע קשה מאוד. "זה חוזר למה שידענו כל הזמן, ההמתנה הזו לא תארך יותר מדי זמן. אין דרך למנוע פיגועים באופן אבסולוטי". אולמרט סיפר על הצלחה בסיכול מספר פיגועים בצפון העיר, בתקופה האחרונה.

כוננות גבוהה במערכת הביטחון

כתבי "הארץ" עמוס הראל ודוד רטנר מוסיפים:

הפיגוע אירע על רקע כוננות גבוהה במערכת הביטחון עקב התרעות על פיגועים. כוחות משטרה גדולים נערכו אמש בירושלים בעקבות התרעה "חמה מאוד" על ניסיון של מחבל מתאבד להיכנס לתחומי העיר. כוחות גדולים הציבו מחסומים ברחבי העיר ומסוק משטרתי השתתף בחיפושים אחר המחבל.

היערכות מוגברת הוכרזה אתמול משעות הבוקר גם באזור חיפה. מפקד מרחב החוף של המשטרה, תת-ניצב משה ולדמן, מסר כי יש התרעה "חמה ונקודתית" על אפשרות לפיגוע בעיר. האזורים שאליהם מתייחסת ההתרעה הם אזורי מסעדות או אזורים הומי קהל אחרים.

מספרי החירום בבתי החולים

מספרי החירום בבתי החולים להשגת מידע על נפגעים בפיגוע:

בית החולים שערי צדק: 1255125
הדסה עין כרם: 1255122
הדסה הר הצופים: 1255121
ביקור חולים: 1255123
עיריית ירושלים: 1255023106

לידיעת הגולשים: עקב עומס רב, הועברו התגובות הקודמות לידיעה לרשימה נפרדת, המצורפת כקישור בסוף ידיעה זו. ניתן להמשיך ולהגיב לידיעה זו כרגיל. תודה, וואלה! חדשות

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully